annaayaeos

Direktlänk till inlägg 30 november 2012

Mer lydnad ...

Av Anna-Karin Malm - 30 november 2012 20:15

Idag var vi & gjorde Ängelholm osäkert ... Tanken var en snabb träning & sen en sväng i Hembygdsparken som avslutning, men träningen drog ut på tiden så det började mörkna så smått så Hembygdsparken fick vackert klara sig utan oss idag ...


Jag värmde upp Eos medan de andra låg plats ... Vi körde lite fritt följ, en inkallning med ställande som gick såååå bra samt kryp som även det gick finemang innan jag fick hjälp med en grupp till framåtsändandet ... Idag var Eoslite galen & kreativ & ville försöka gå åt sidan & ta stegen vid ett par tillfällen ... Annars hade hon härlig attityd & bra tryck framåt ... Dock inte såååå bra brytning & saktagående ... men, men ... Efter att ha fått sitta i bilen medan jag hjälpte andra samt tränade Danni fick Eos komma ut ännu en sväng & denna gång träna rutan, släta inkallningar, apportering med vanlig apportbock samt hopp-apport med såväl vanlig som metallapport, fjärrdirigering, stå, sitt & ligg under marsch & säkert något mer som jag glömt just nu ... "L"


Danni fick köra budföring med en ny mottagare ... Denna visste inte riktigt hur hon skulle göra så när han var cirka fem-tio meter ifrån henne böjde hon sig fram & sträckte ut handen för att ta emot honom ... Detta tyckte han var himla skumt & sen fungerade det inte alls. Vi fick till slut ta på väldigt kort avstånd med att jag klickade & belönade nör han satt hos henne ... När vi sen bytte mottagare gick det desto bättre ... knashunden!!! Vi tränade även på linförighet, fritt följ, inkallning, apportering enligt ettan & appellen, ställanden & lägganden under marsch & även lite till som jag säkert glömt även med honom ... "L" 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards