annaayaeos

Direktlänk till inlägg 29 april 2017

Högreklass here we come ...

Av Anna-Karin Malm - 29 april 2017 17:23

Trots att veckan inte varit som den ska varken träningsmässigt eller humörsmässigt, för min del då, eftersom jag tänkt extra mycket på finaste, bästaste Eos, valde jag att ta chansen att tävla spår idag när de ringde & sa att vi kommit med trots att vi stod som tredje reserv ... & det är jag minsann glad över nu efteråt ... för vi blev uppflyttade ... wiiiieee!!!

 

Vi började med spåret & det visade sig att det var skogsspår ... det har alltid varit ängsspår när jag tävlat där innan så jag blev glatt överraskad ... Meeen det var inte det lättaste spåret att ta sig fram i vill jag lova & inte blev det bättre av att Pi spårade ur efter andra pinnen & yrade rundor i minst 500 meter innan vi hittade tillbaka till spåret ... som tur var hittade vi sen resten av pinnarna samt slutet & hann precis inom tidsramen trots vår långa utflykt på annat håll ... gött!!! Vi fick alltså full pott på spåret i och med att lilla fröken gjorde ett klockrent upptag oxå ...


Väl tillbaka på klubben var det dags för budföring & det projektet har jag lagt ner för länge sen & insett att nä, gå till en främmande människa 100 meter bort från sin matte är INTE Pis grej så jag tog istället vovsegullen & gick en promenad.


Efter lunch körde lydnaden igång & det innebar en låååång väntan eftersom vi hade sista startnumret i lägreklassen & högreklasshundarna körde innan oss. När jag tog ut Pi tyckte jag att hon var en aning loj & seg & var rädd att det extra långa spåret hade tagit slut på hennes krafter, men ack så fel jag hade ... Väl inne på planen tände hon till & gick såååå bra ... ja lite missar här & där och inte alla detaljer slipade & klara var det ju förstås, men känslan var heeeelt fantastisk ... Hon går in på planen & verkligen levererar & med glädje ... jag var helt lyrisk när vi sprang av planen men ganska säker på att vi inte klarat uppflyttning eftersom hon pga ett missförstånd satte sig upp när vi startade krypet ... Meeeen så fel jag hade ... hon klarade det galant & vi kunde med gott samvete stå & se på när de andra låg plats & inte riskera att förstöra det vi byggt upp på platsen ... gött!!! Lite beröm från den ena domaren fick vi oxå vilket så klart värmde rejält <3


Nuffror & kommentarer följer:

Linförighet   9 & 8 (VP & finkontakt & vilja, vx pos, stundtals långt fram)

Framförgående   9 & 9 (Framföring, avslut & Ngt slarvig framföring, snyggt framförgående)

Platsläggande   9 & 9 (DK & Ngt slarvig framföring, bra läggande)

Inkallande   9,5 & 9,5 (Avslut & Ngt orolig)

Krypande   0 & 7 (Reser sig & Sätter sig upp, mkt bra kryp!)

Apportering   8 & 7,5 (Tveksamt gripande & Tveksamt gripande, bra tempo, avslut)

Hopp   9,5 & 10 (Avslut)

Platsliggande   0 & 0 (avstod)

Påsläpp på spår   10 & 10

Spårning   10 & 10

Budföring   0 & 0 (avstod)

Summa 464,75 p

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards