annaayaeos

Direktlänk till inlägg 26 mars 2018

Lydnadsträning & Hembygdsparksbesök ...

Av Anna-Karin Malm - 26 mars 2018 12:00

Idag har vi varit i Ängelholm & tränat lydnad tillsammans med Eva & hennes galningar ... efter träning & fika åkte vi bort till Hembygdsparken & gick en promenad där & kollade in Pytteskogen samt såg på alla djuren ... Danni blev såååååå förälskad i kaninerna idag att han till & med hoppade upp & ställde sig på den lilla plåtkanten som går runt burarna cirka en halvmeter upp för att kunna se dem bättre ... "L"

 

Idag fick Danni börja träna & jag fick hjälp att köra igenom lägreklassen med honom ... Han var såååå taggad & skällde en massa samt hittade på en hel del annan skit oxå ... mest troligt pga den bristfälliga uppvärmningen innan men det är ändå länge sen han betedde sig så här ... Fotgåendet - här skällde han framför allt i språngmarschen, men även ett par gånger under den vanliga marschen. Framförgåendet - detta gjorde han helt okej med Dannimått mätt. Läggande under gång - gjorde han bra. Inkallning - han kom medan jag gick ifrån, mest troligt pga att jag & Eva pratade en massa, annars gjorde han det bra. Kryp - helt okej. Apportering - Helt okej det oxå. Hopp - han kom nära eftersom det inte låg nån target på andra sidan, men hoppade fint över iaf. Sen körde jag även rutan (bra, men han satte sig precis innan jag sa ligg & tjuvade på inkallningen), konen (bra) & metallapportering (bra).


Sen fick Pi komma ut & med henne fick jag hjälp med lite kommendering på fotgåendet (hon stördes inte alls idag), samt att Eva stod som tl på fjärren (det stördes hon lite av, men hon var iaf inte låg lr osäker, mer nyfiken). Sen körde jag igenom lite moment ... vi tränade bakåtmarsch, inkallning, framåtsändande (med ben ... första skicket kom hon snett & höll på att gå utanför så vi gjorde om det, sen gick hon rakt men snabbt, tredje skicket gick hon okej ... jag körde det lite till sen & då gick det bättre & så körde vi lite saktagående genom gruppen oxå). Skall (något litet skall i första tystnaden men bra skall), inkallning med "vänd" (detta har hon svårt att fatta men det är väl bara att traggla på), fjärrdirigering, kryp (helt okej), rutan, konen, hopp-sitt (utan target, hon går ut om jag säger ut till henne, men annars vill hon komma nära hindret), stegen, tungapportering (bra) & metallapportering (helt okej, lite strul vid gripandet, men ingen tendens att gräva eller bara stå där & vänta). Vi avslutade med en platsliggning på 5 minuter där jag stod på 50 meter ... detta besvärade Pi en del & hon försökte få mig att komma närmare genom att "veva" med huvudet & lyfta lite på ena tassen i början men sen låg hon lugnare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards