annaayaeos

Direktlänk till inlägg 24 mars 2018

Noseworkträning ...

Av Anna-Karin Malm - 24 mars 2018 18:03

Idag stod det noseworkträning på schemat, perfekt träning för genomförkylda mig ... Vi träffades vi Görarps mölla i närheten av Råådalens brukshundklubb. vädret var väl inte det mest charmerande med bara några få plusgrader, men vi hade iaf uppehållsväder ... Man får helt klart vara glad för det lilla denna så kallade våren.   


Danni fick börja idag & han var riktigt duktig ... Det enda han hade lite svårt med var en gömma som hängde i en tråd ner från ett träd så pass högt att han behövde stå på bakbenen mitt ute i ingenstans för att nå den. De andra gömmorna var en på en bil, två nerstuckna i marken, på några stenar, på en stock, på ett bänk/bord, ute på en brygga där de lagt ut en massa prylar & på en av dem var det en möbeltass. Sen fick Pi komma ut & hon var oxå väldigt duktig idag trots att det var tätt mellan områdena & mycket folk & hundar i rörelse runt henne. Det enda hon egentligen hade svårt för var ute på bryggan där hon hade mer sjå med att kolla huruvida hon kunde komma ner i vattnet/vassen som omgav bryggan ... tokstollan.


Innan jag satte in henne i bilen igen passade jag på att köra lite stå/sitt & idag minsann visad hon flera gånger att hon börjat tänka bakåt på sitten ... yeahh ... Ett litet bakåtmarsch blev det oxå ... måste ju träna nu inför nästa träning för Jenny. "L"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards