annaayaeos

Alla inlägg den 7 april 2017

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2017 19:22

Efter dagens arbete var jag helt slut, men jag tog mig i kragen & åkte ner till klubben för att träna lite lydnad ... & det är jag glad för nu så här i efterhand ... Jag hade nämligen två peppiga & glada (om än bitvis aningen tröga) vovsegull med mig ... Dessutom hade jag ett väldans trevligt träningssällskap att utbyta tankar & ideer med.


Jag började träna med Pi ... Vi kollade lite på metallapporteringen (som hon ju absolut hade kunnat leva utan) & fick lite tips ... bl.a att möta henne på väg in för att underlätta ingången som hon tycker är jobbig när hon ska vända runt ... jag fick även tips på att ha en godbit i handen som jag visar för att peppa ingången ... sen pratade vi om konkurrensapportering med en vovvekompis vilket jag ska prova nån dag ... får bara leta upp en hund som hon känner som är pepp på metallen först "L". Vi kollade även på fjärren där vi har hamnat i ett riktigt döläge ... när jag står 1-1,5 meter från henne är det super, men när jag ökar avståndet låser hon sig helt ... vi provade både det ena & det andra, men ett som funkade lite grann var att nån stod bakom med godis som hon sen fick när jag klickade för att hon gjort rätt ... Jag har även sett att jag måste ge henne bättre kommandoförståelse i det momentet så att hon inte enbart går på mina händer (som ju ser väldigt olika ut när jag står när mot när jag står långt ifrån). Sen tränade vi på själva ... vi körde fotgående såväl med som utan koppel, framförgående, inkallning, läggande under marsch, konen, rutan (där hon för en gångs skull inte satte sig på mitt ståkommando), kryp, läggande under marsch, hopp-sitt & lite apporteringsövningar där jag kastade apporter några gånger så hon bara precis passerade mig & bytte apport på mitt klick för att få ökat tempo ...


Sen fick Danni komma ut & köra och han var pigg & glad som vanligt ... Vi körde fotgående, inkallning med ställande (med godis bakom, men riktigt riktigt bra), läggande under marsch, kryp (fint flyt, men jag tror att han var lite hög bak), apportering (första gjorde han en konstig omvägslov på väg in, men andra gick bättre), hopp-sitt, rutan, konen, fjärrdirigering (riktigt bra idag), framförgående & en vanlig inkallning. 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards