annaayaeos

Direktlänk till inlägg 13 mars 2018

Sökträning ... lr Danni the man ...

Av Anna-Karin Malm - 13 mars 2018 15:30

Idag bar det av ut i sökskogen en sväng ... Mina vovsegull var med och vallade av rutan som var så gott som snöfri iom att den låg inne i granskog och sen fick de vänta med att köra till bland de sista vovvarna ...


Pi fick börja av mina och hon fick fyra figgar, nummer 1 & 4 var hitta med direktbelöning med lek och sen godis när jag kom ut & nummer 2 & 3 fick hon ta fastrullen på för att sen göra löst påvis med samma belöning som på hittafiggarna. Hon var bitvis taggad, bitvis tveksam ... bland annat blev hon osäker när hon hamnade på andra sidan ett liggande träd och inte kunde se mig men de gånger hon stannar fortsätter hon som regel om jag bara tar ett pyttesteg utåt i rutan så hon ser att jag är på väg typ ...


Sen var det Danni tur & han var mäkta frustrerad över att ha fått vänta ... vi hade ju dessutom en fikapaus innan han fick köra ... Till honom hade jag beställt fyra kluriga figgar nånstans i rutan som var 150 meter lång ... Och vilket sök han gjorde idag. Han arbetade genom hela rutan (visserligen hade jag aningen glesa slag på några ställen, men ändå) med finfina tomslag & hittade figgarna samt skällde finfint (i vanlig ordning) men det bästa av allt är nog att han var så taggad när vi var klara att han lätt hade kunnat gå lika mycket till. Jag blir såååå glad över att han mår så bra nu igen att jag blir alldeles gråtfärdig.


Innan vi for hemåt tog vi en härlig promenad i snöslasket ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards