annaayaeos

Alla inlägg den 16 mars 2018

Av Anna-Karin Malm - 16 mars 2018 15:45

Idag har det verkligen blåst kallt ... vindarna känns som ispilar mot huden & jag har frusit hela dagen ... Därför var det extra skönt att vi hade bokat Ekets hundarena 1,5 timme i eftermiddag.


Danni fick för en gångs skull börja idag & med honom tränade jag fotgående, rutan, konen, apportering, metallapportering, kryp, inkallning med ställande, sitt, stå & ligg under marsch, fjärrdirigering, hopp-sitt & lite vittringsapportering (med blandat resultat ... första gången var det skitsnyggt, men sen bara tog han en pinne utan att tänka flera gånger ... mest troligt pga att jag blev så exalterad när han tog rätt första gången).


Sen fick Pi komma in & jag fick lite hjälp med kommendering av fotgåendet samt en tävlingsledare som stod snett framför henne & viftade med en skylt på fjärren. Sen pillade vi lite själv & jag arbetade bland annat med de saker vi fick tips på i fredags ... Inkallning med ställande (varsågodkommando) & det blev jättebra, jag klämde även in ett stanna-varsågod. Bakåtmarsch - här glömde jag att jag inte skulle titta på henne men det var hur som haver betydligt bättre redan. Fjärrdirigering - ja det var ungefär lika roligt som i fredags och ju mer jag försökte med omvänt lockande desto mer gjorde hon olika konster och tricks. Jag tror att jag fick till endast två ordentliga sitt efter ett antal försök. Vi tränade även hopp-sitt, konen, rutan, metallapportering (nog den bästa hon gjort faktiskt), tungapportering, skall & kryp innan tiden var ute & det var dags att packa ihop, åka hem & fredagsmysa.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards