annaayaeos

Direktlänk till inlägg 28 april 2014

Projekt elit - äntligen tillbaka ...

Av Anna-Karin Malm - 28 april 2014 08:30

Ikväll har jag varit i Svalöv & tränat med projekt-elit-gänget igen ... ÄNTLIGEN!!! I höstas hade gruppen uppehåll & de två första gångerna vi hade träff med denna gruppen i vår hade jag fortfarande boulehallsträning med mitt andra goa träningsgäng ... men nu äntligen var vi med igen då ... Vi började kvällen med en kort promenad följt av ett snack om vem som ville ha hjälp med vad innan vi delade in oss beroende på vad vi ville ha hjälp med.


Jag & Pi tränade en aning medan några andra låg plats & sen fick vi hjälp med tandvisning samt lite hantering av Micke som hon inte har hälsat på innan ... Detta gick alldeles utmärkt ... härligt!!!


Sen var det dags för Eos att få träna lite ... idag låg fokus på framåtsändandet samt krypet ... en platsliggning samt ett kvarsittande hann vi oxå med ... Framåtsändandet gick bra så till vida att hon gick spikrakt varje gång, dock en aning väl snabbt, men det bryr jag mig inte om ... Vi fokuserade även en del på framåtsändandets inkallning som hon ju har svårt för på tävling ... det gäller att belöna den rejält så hon fattar att det är bra att komma snabbt in till mig ... Vi kollade som sagt även på krypet & visst är hon aningen hög mellan varven, men när vi körde teknikövningar a la sakta, sakta samt vändningar på stället så hade hon finfin teknik ... såååå det är bara att jobba vidare med tekniken nu ett tag då.


Danni var lagom taggad när han kom ut & han är ju så rolig att träna med ... alltid lika pigg & glad. Med honom fick jag hjälp med en budföring & han sprang som en gnu den lille parveln. Jag körde igenom honom i ettans samt lägreklassens moment & han gick som en klocka må jag säga ... goenissen!!!


Till sist tog jag ut Pi en liten stund till & tränade en liten aning innan vi gick in & fikade med de andra.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards