annaayaeos

Direktlänk till inlägg 27 mars 2018

Sökträning med efterföljande snöstorm ...

Av Anna-Karin Malm - 27 mars 2018 12:30

Dagen bjöd på vinterväder ... igen ... ett litet tunt snötäcke hade lagt sig uppe i Klåveröd & temperaturen låg runt nollan ... inget skönt vårväder här inte ... Jag hade planerat att åka från söket redan vid lunch eftersom jag & Ingela skulle åka upp till Jenny & träna ikväll, men Ingela ringde & sa att det var snökaos uppe i Halland & att det skulle snöa hela dagen så vi hade fått erbjudande om att avboka eller omboka tiden vi hade ... Vi kom överens om att det inte var värt risken att köra i snökaos så vi valde att av/omboka tiden. Sååååå tiden i sökskogen blev lite längre än jag tänkt mig från början. 


Pi fick köra först av alla vovvarna idag & till henne hade jag beställt fyra figgar på djupet ... Hon skulle ta fastrullen på alla fyra & sen springa ut på löst påvis ... Sista figgen låg uppe i ett jakttorn. Hon gjorde ett strålande jobb, markerade fint, sprang ut påpåvisen utan tvekan & lekte glatt med figgarna ... Endast en gång, på väg ut till sista figgen fastnade hon i nåt som luktade gott men när jag tog ett kliv utåt i rutan fortsatte hon utåt. Att markera på figgen i jakttornet klarade hon oxå bra ... härligt!


Sen fick Danni köra & han fick idag sex klurigt gömda figgar ... På ett par av figgarna fick han verkligen jobba för att hitta dem - härligt. En figge satt på en rotvältas trädstam med kamonät över sig, en låg i jakttornet, en stod upp vid en högstubbe med huvudet nerstucket i stubben  kamonät över sig, en låg vid en sten, en låg bara på marken & en stod lutad över en stor sten. Meeeen inget av detta var för svårt för världens bästaste Danni ... så klart ... "L"


Efter fika & genomgång gick vi en skön promenad innan det bar av hemåt till värmen. På kvällen satte det igång att snöa så in i baljans & då kände jag stor tacksamhet över att jag inte gett mig iväg upp till Lotushallen för att träna ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards