annaayaeos

Alla inlägg den 6 april 2017

Av Anna-Karin Malm - 6 april 2017 18:29

Dagen har tillbringats i skogen tillsammans med Blådårarna, Camilla & hennes Åijki ... Vi hann med både spår, sök, fika & promenad ... inte illa.


Vi började med att lägga ut spåren, jag la ett viltspår på ca 400 meter & Camilla la ett spår till Pi på ca 700 meter. Sen vallade vi av en liten ruta ... typ ... Vi vallade bara en sida eftersom vi ju inte hade nån figge att lägga på den andra ... flin.


Pi fick börja söka av mina & hon fick två figgar på ca 25-30 meters djup, helt dolda under nät förutom ena handen som innehöll en liten gotta ... Pi var riktigt tokladdad idag & sprang som en galning ut, tog rullen utan att bry sig om godisbiten, rusade in till mig, kastade sig runt samtidigt som hon spottade ut rullen & sen bar det iväg ut på löst påvis innan jag knappt hann blinka ens ... Ute hos figgen blev det sen kamplek samt godisstund ... Jag gick ut på stigen igen medan Camilla flyttade framåt i rutan & medan jag stod där & kollade utåt mot andra sidan höll Pi på att rusa ut åt det hållet ... När jag sen vände henne var hon laddad så hon vibrerade innan jag skickade henne ... Hon gjorde ett superfint skick till, hann dock ta godisen innan hon tog rullen & rusade ut till mig för att än en gång vända i luften samtidigt som hon spottade ut rullen & sen flög iväg ut på påvis "L" Hon var såååå glad att jag nästan blir tårögd av lycka.


Sen fick Danni sökträna ... även han fick endast två figgar, men dessa låg på djupet. Givetvis visade han vilken kung han är på sök & hittade dem båda plättlätt ... en redig karl den där Danni Boyse <3


Sen var det bara till att sadla om till spårtänk ... Pi var först ut ... Hennes spår hade legat närmre två timmar & det innehöll sex pinnar samt slut ... Hon klapp upptaget snabbt & lätt & spårade sen på hur bra som helst ... En aning tveksam på att ta en av pinnarna, men hon gjorde det ... flöt ut en aning i en spetsvinkel alldeles nära en stig, men hon hittade tillbaka till spåret igen utan problem ... Det ger mig en härlig känsla att gå efter henne i spåret. 


Danni gick sitt drygt två timmar gamla viltspår riktigt, riktigt bra ... Förvisso fortsatte han rakt fram i ett par vinklar, men inte så väldigt långt & han vände självmant så ja, det är väl bara till att träna på antar jag.


Efter lite fika & prat gick vi en promenad med vovsegullen innan vi for hemåt lagom trötta & nöjda. 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards