annaayaeos

Alla inlägg den 9 november 2012

Av Anna-Karin Malm - 9 november 2012 14:15

På dagens lydnadsträning var vi hela fem stycken ... Häääärligt!!1 Vi pratade om vad vi behövde hjälp med & delade upp oss så alla fick den hjälp de behövde ... Meeeen först av allt fick jag hjälp med hel grupp av de andra fyra ... Gött!!!


Som uppvärmning körde jag lite fritt följ samt en inkallning med ställande ... Första gången jag skulle ställa henne så saktade hon inte ens in på mitt kommando ... Eeeeeh ... Sååå det var bara att börja om från början igen & då gick det betydligt bättre ... Sen var det då dags för framåtsändandet ... Första skicket gick ungefär lika obra som första inkallningen då hon såg en vante som låg en bit vid sidan av sträckan innan gruppen & sprang dit, men sen gick det heeeelt okej ... En aning snabb någon sträcka, seg ut någon sträcka, men med en härlig attityd till momentet. Jag tränade vidare med Eos direkt & körde på med roliga ingångar i fria följet ... Det ska vara superskoj att gå vid mattes sida när det är tävling ... Tyvärr måste vi ju traggla det där med vänstersvängarna mellan varven så då blir det lite mer allvar & lugnt i fria följet. Vi körde även lite krypövningar, ännu en inkallning, tungapportering som gick sådär samt hopp-sitt som gick kanon. Mot slutet bestämde jag mig för att träna stegen ... Vi har en lite lägre stege oxå på Åstorps Bk så det var den jag tog ... & vad gör galenpannan? Jo hon hoppar upp & när hon kommer upp så ramlar hon mellan & fastnar mellan två pinnar med halsen & huvudet uppe på en pinne samt baken på en annan pinne men hallå ... Så det var ju bara att montera ner henne, kolla så hon inte skadat sig & prova igen ... Tror ni att hon brydde sig om vad som hänt? Näädå ... Hon gick precis lika glatt & villigt upp denna gången, dock lite mer sansat ... "L"


Danni fick träna linförighet, framförgående (som gick kanon), apportering, inkallning & hopp-sitt idag, men vi började med de saker vi behöver hjälp med ... Budföring & tandvisning. Idag gjorde vi en riktig tandvisning direkt utan förövningen & det gick galant!!! Ja allt som allt gick han fint idag ... en härlig energi & vilja att göra rätt har han den lille guldgossen!!! 


Vi avslutde dagens träning med att skjuta ett skott i Dannis skotträningsschema ... Han tycker allt att det är jobbigast INNAN skottet gått av ... Efteråt kommer han rusande & ska ha godis & är inte alls bekymrad ... Han är knasig han!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards