annaayaeos

Alla inlägg den 18 november 2012

Av Anna-Karin Malm - 18 november 2012 15:45

Så där ja ... då var årets sista tävling avklarad & det blev platt fall ... Efter en sömnlös natt så var väl varken jag eller Eos på topp, men det är bara att bita ihop & kämpa på i såna lägen. Samling halvåtta vid en avfart till E6:an i mörker med regnet duggande var förvisso inte särskilt uppiggande ... Efter lottningen bar det sen av ut i sökrutan som visade sig vara i en bokskog ...


När det var min & Eos tur kändes det att hon var riktigt på hugget & hon jobbade jättebra med fina tomslag & bra ut på djupet ... Första figgen skällde hon bra på, men när jag kom uppför backen så blev det tyst & när hon sen såg mig sprang hon mot mig ... Jag trodde att hon då lämnade figgen, men det visade sig att hon varit en bit bortanför figgen & skällt & när hon såg mig så sprang hon på plats. När figgen, som låg i en nergrävd låda, togs fram höll Eos på att krypa ner i lådan innan de hann stänga locket på den. Andra figgen skällde hon kanon på, men när jag var framme & skulle ta henne till mig sprang hon in i den tub där figgen låg & skällde där inne lite innan jag fick kontroll på henne ... Sistafiggen låg inne bland grenarna i etn nerfallen bok & när jag kom upp till trädet sprang Eos runt trädet åt andra hållet, men bara för att kolla efter mig. Betyget blev så klart nerdraget eftersom hon inte håller i skallet & cirkulerar i figgarnas närhet istället för att stå & fokusera på figgen hela tiden ... 6,5 & 7 fick jag ... Jag tänkte först fullfölja tävlingen iaf men bestämde mig ganska snart för att bara köra uppletandet oxå & sen åka hem eftersom jag var så trött ... Uppletandet då ... Ja Eos jobbade bra & kom in med första föremålet ... Då skulle jag tvunget ha in henne vid min sida & när hon svängde runt tappade hon föremålet. De andra två föremålen hittade hon oxå, men hon bet om ett par gånger på vägen in ... Betyget blev 7 & 7 har jag för mig ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards