annaayaeos

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Anna-Karin Malm - 12 november 2012 20:00

Ikväll hade vi dejt på Åstorps BK ... Vädret var helt okej, uppehåll, endast liiiite blåst & klegg, klegg endast på delar av planen. På mitt & Eos schema stod det PLATSLIGGNING med stora bokstäver, så det började vi med. Tro inte utan att Eos glatt skuttade upp när jag gått några steg, men då tog jag henne i nacken & drog med henne tillbaka & la henne igen & sen låg hon bra! Med Eos tränade jag sen lite fritt följ, inkallning utan ställande, kryp - som gick sååååå bra med en vänstersväng & en 360 graders högersväng, vittringsapportering som oxå gick bra, tungapportering, metallapportering, hopp-sitt samt rutan.


Med Danni fick jag hjälp med tandvisning samt en budföring som han skötte exemplariskt. Sen tränade jag lite linförighet, framförgåenden, inkallning, ställanden & lägganden, apportering samt hopp-sitt. Han gick riktigt bra & var inte speciellt störd av skuggorna ikväll ... Det artar sig med den lille gullegubben.


Vi avslutade med ännu en platsliggning (med Eos) som gick fint innan vi avslutade kvällens träning ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards