annaayaeos

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Anna-Karin Malm - 6 november 2012 14:00

Ännu en sökträning är till ända & denna dagen var heeeeelt okej vädermässigt. Lite blåst, någon regnskur, lite solsken & några grader över nollan känns som en hyfsad dag så här i början av november ...


Eos träning bestod idag av att hitta måååånga figgar & inte behöva springa tomt ... Hon HITTADE oxå mååååånga figgar & skötte sig finemang på alla utom en som hon lämnade när hennes älskade matte hade gömt sig bakom ett träd ... Hon fick dock ingen kred för att hon kom tillbaka till mig & heller ingen hjälp så efter att hennes knasiga matte stått & kollat ut mot figgen en stund & Eos stått & skällt vid hennes sida beslutade hon sig för att springa tillbaka till figgen & avsluta sitt jobb ... Det kändes som en bra erfarenhet för fröken grå ... Hälften av figgarna tog med henne in till stigen & de andra låg passiva medan jag smög ut mellan träden till dem ... De skulle dock förflytta sig krypande ifrån Eos om hon tappade fokus på dem & så gjorde någon ... 


SötDanni fick idag fem figgar, varav en närafigge samt ett planerat & ett oplanerat tomslag ... Mister ister skötte sig med den äran förutom att han hellre gick med den dumma domaren som inte ville bjuda på nån gotta ute hos figgen än med mig ... Nåja, det arbetar jag lätt bort ... Huvudsaken är ju att han inte tycker det är otäckt med en massa människor i rutan ju ...


Dagen blev i vanlig ordning lång så efter fika & genomgång hann vi endast med promenad ... OM jag nu varit det minsta osäker på huruvida Eos mår bra eller inte (jag har ju erlichiasnojan) så övertygade hon mig på promenaden om att hon mår prima ... Hon var helt galen & sprang bara & lekte hela tiden ...  

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards