annaayaeos

Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Ännu en tävling ...

Av Anna-Karin Malm - 29 april 2012 08:00

Såååå även denna söndag har vi varit & tävlat sök ... Eos gjorde riktigt bra ifrån sig på söket, men tyvärr föll inte hennes arbetssätt just dessa domare i smaken så hon fick bara 7 på söket ... Ett liknande sökarbete i höstas betalade med 9,5 & 10 så jag ser det som så att just dessa domarna inte gillade det men att Eos gjorde ett fint jobb ... Inget lämnande av figgar som förra söndagen här inte & pigg & glad & näst intill galen var hon i rutan ... Med en effektiv söktid på 4 minuter & 10 sekunder kan ni ju själva tänka er hur det såg ut ... "L" Mest glad är jag över att hon stod uppe på lådan där den dolda figgen låg & skällde tills jag kallade ner henne ... GÖTT!!!


Uppletandet var en finfin historia där enda smolket i bägaren var att jag fipplade till det & tappade den ena prylen när jag skulle ta den. Finfint avlämnade av sistaföremålet där jag kunde hålla i prylen en liten stund innan jag sa loss, bra sökarbete med fart & fläkt samt inget tugg ... jippie!!!!


När det gäller lydnaden så gick hon ungefär som vanligt ... inkallning med ställande - kanon med hennes mått mätt, bättre attityd på framåtsändandet där hon endast strulade på första skicket & sprang fram till en låda med apporter men sen på andra skicket gick hon jättefint & fick beröm gånger flera av mig ... vi var ju redan nollade sååååå ... Krypet slarvade hon en aning med ... bråttom, bråttom var hennes signum idag, skallet slutade hon för tidigt på även idag så nu måste vi träna på att skälla igen ett tag istället för att belöna tystnaden som jag gjort för att hon inte ska protestera när jag säger tyst ... Tungapporteringen blir bättre & bättre ... hoppet kan jag bara säga bra om ... förvisso satte hon sig en aning snett på andra sidan hindret men det brukar de aldrig dra för ... det gjorde de dock idag ... "L" ... Platsen - klockren ... gött!!!


Bäst av allt var nog ändå att jag hade en hund med HUR mycket ork & lust kvar efter avslutad tävling idag trots att termometern visade runt 18 grader när jag gått klart lydnaden ... sååååå skönt att verkligen få kred för att min lilla älskling mår prima ballerina ... Nuffrorna kommer här medanför ...


Fritt följ     7,5 & 8 (sen i halterna, snett & långsam vid halt, släpper i sidan)

Inkallande med ställande     8,5 & 8,5 (tvekar i tempot 1:a sträckan & sitter ej still, lite sent stå)

Framåtsändande     0 & 0 (går snett ut, många extra kom & snett, utanför, föraren berömmer hunden)

Kryp     6 & 8 (lyfter, hög bak & lite ryckigt)

Skall     5 & 8 (slutar skallet, får hjälp av matte & pratar med hunden)

Tungapportering     9 & 8,5 (snett hos fö & sned avslutning)

Hopp     9,5 & 9 (sned sitt & lite snett)

Platsliggning     10 & 10


Sök     7 & 7 (3 fig, fö kopplar inte loss förrän i rutan, för glest mellan slagen, lite gles markering sista fig. & 3 fig. oavsökt område, långa framslag, tjafs på stigen, går in i rutan med hunden kopplad, glest mellan skicken, glest med skall på sista.) Ja, ja ... misstag från mig ... HUR kan jag glömma att koppla loss min hund??? EN gång fick jag säga till Eos på stigen annars klockren i lydnaden. Slagen var vida, men hon hittade ju alla figgarna utan problem ... ;)

Uppletande     9,5 & 9 (handstyrning & för in hunden med handen)

Summa summarum ... 439 poäng & ännu ett godkänt resultat ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards