annaayaeos

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Anna-Karin Malm - 9 april 2012 17:30

Dagen till ära träffades vi ett tappert litet gäng i Svalöv & tränade lydnad i regn, blåst & kyla ... Jag måste medge att jag verkligen, verkligen längtar efter de där ljumma sköna vårdagarna mer än nånsin just nu ...


I vanlig ordning tränade jag på framåtsändande ... Jag ville även haft hjälp med kommendering i fria följet, men efter att de jag tränade med hade stått grupp i en evighet, då vi var tre stycken som skulle köra så var det ingen som verkade ha nån större lust att kommendera mig ... synd eftersom jag vet att vi behöver bli kommenderade utan att vi gör som tävlingsledaren säger ... men, men så är det ibland ... När det gäller framåtsändandet kan jag i alla fall konstaera att jag just för tillfället är nöjd bara Eos går ut, går rakt & kommer in i fotposition när jag kallar ... Huruvida hon galopperar, travar, skrittar & bryter vid gruppen skiter jag högaktningsfullt i just nu ... Vi ska bara tanka positiva vibbar samt känslan av lyckanden ...


Vi hann även med lite annan träning, bl.a en platsliggning med skott där en stod bredvid oss & klickade på sin hund flera gånger ... dessutom hade Maria, som sköt lagt sina hundar bakom våra, på andra sidan staketet ... Kanske gjorde något av detta att Eos reste sig mot slutet, kanske var det att hon fick en doft i näsan från någon tappad godbit - vad vet jag, men hon ställde sig upp precis i slutet av platsliggningen ... Det räckte däremot att jag tittade fram så sjönk hon ner i liggande igen ... Hon VET vad som förväntas av henne ... hi, hi, hi ...


Danni fick lite agilityträning samt lite lydnadsträning ... Positivast idag var nog framförgåendet som satt som en smäck ... Även hoppet var riktigt bra ... förvisso med en dosa med en godbit på på andra sidan hindret, men ändå ... Någon apportbock hade jag inte med mig så jag fick låna en av Maria & den var ju himla konstig ... så pass konstig att man var tvungen att provtugga lite på den istället för att komma med den till mig ... "L" 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards