annaayaeos

Alla inlägg den 13 april 2012

Av Anna-Karin Malm - 13 april 2012 09:00

Dagens lydnadsträning var tänkt att avverkas på Bjuvs BK, men när vi kom dit var där fullsmockat av folk & BPH - tester pågick för fullt ... Såååå vi rastade av hundarna innan vi begav oss till Åstorps BK & tränade ett tag istället. Där var det endast några som tränade agility som vi fick dela plan med, men det fungerade kanonkalas ... Fast Eos kollade bort mot dem flera gånger ... Där var nämligen en stor sheltie som, i färg & teckning, påminde om Aya ...


Med Eos körde jag, i vanlig ordning, igenom de moment som ingår i högre klassen & jag fick hjälp av Jane & Anne att agera grupp på framåtsändandet ... Idag hade jag en spann som snabbtarget framför gruppen i början vilket förvirrade fröken grå en aning när den sen plockades bort, men till slut gick det bra iaf ... Danni fick träna en sväng även han men han var märkbart störd av att det var nya hundar med i "gruppen" ... Eva hade en vän med två collies med sig ... Den svarta gick väl an, men sobel får man absolut inte vara om  man ska träna med oss ... Asg ... Trots detta tycker jag nog att träningen som helhet gick bra.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards