annaayaeos

Alla inlägg den 13 november 2012

Av Anna-Karin Malm - 13 november 2012 20:10

Även idag var det helt okej hundträningväder med uppehåll, cirka fem plusgrader & endast liiiite blåst ... Ja det där med blåsten hade kanske iofs varit bra med lite mer när man ska träna sök, men man kan ju inte få allt ... Dagens ruta var en ganska svår ruta som liksom gick i beck i bölja ... För att ta sig ut på djupet på ena sidan fick hunden springa ner, upp, ner & upp igen & på andra sidan var det lite konstiga hålor & sen gick det nerför ute på djupet. Terrängens utforming innebar att vinden gick rundgång samt vände hit & dit vilket gjorde det svårsökt ... Men, men .. utmaningar är till för att klaras av ...


Eos fick idag starta som hund nummer två & som vanligt var hon taggad som bara den ... Hon fick se en figge gå ut till vänster ... Först var hon taggad att följa efter, men när hon insåg att jag höll henne la hon ner & tittade bort ... Det är sååå Eos ... Jag gick en liten svöng, gick tillbaka & skickade henne sen på höger sida ... Hon tog figgen som låg i den hörnan & skällde bra medan jag tog mig ut ... Sen skickade jag henne på den figge hon sett gå ut & även den tog hon utan problem. Denna figgen matade henne till stigen. Figge nummer tre stod utplacerad en bit ut i rutan & började springa när jag skickade henne. Sen fick Eos skälla på den figgen tills jag kom ut ... Figge fyra var en springare det oxå men här hade jag kopplat henne & så fick hon inte springa ut där ... Minnesbilden av en figge med godis & som tjoar på henne ska hon ha med sig på tävlingen på söndag hade jag tänkt mig ... "L"


Danni fick idag en riktig genomkörare ... Han fick först två figgar, en dold i tunneln & en under ett kamonät. Sen fick han ett tomslag där en person gått ut, slagit framåt & gått in igen ... Detta tomslaget gick fint, men han ville fortsätta leta ute på djupet ett bra tag innan han kom in igen. Sen fick han två figgar till & det blev något oplanerat tomslag oxå innan han fick sitt nästa planerade tomslag som gick fint det med. En femte figge fick han oxå & den låg på andra sidan lite våtmark där det stod vatten där jag skickade honom ... Då vek han av så jag kallade in honom & skickade honom på nytt ... Då gick han vid sidan om det våtaste & hittade sin figge ...


Efter fika & genomgång gick vi lata endast en promenad medan några andra duktiga gjorde ett uppletande ... "L"  

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards