annaayaeos

Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Sööööök!!!

Av Anna-Karin Malm - 29 april 2014 09:00

Vi har tillbringat denna underbart vackra vårdag i sökskogen & trots att det var varmt & gott ute märktes det inte så värst mycket ute i skogen ... gött!!! Dagens ruta var en riktig Mariaruta må jag säga ... VEM annars kommer på att man ska ha ena förstahörnan så att man måste klättra på alla fyra för att komma till den? Det gick verkligen rakt uppåt & brant neråt i rutan så den var en riktig utmaning för såväl hundar som förare ... Min spontana tanke var att eftersom Eos inte riktigt "klarade av" den enkla ruta vi hade på söndagens tävling skulle hon få stora problem i denna rutan ... Nåväl ... mina hundar gick bland de sista så det hade dessutom hunnit bli rejält varmt innan det var deras tur ...


Eos fick börja av mina & ibland förvånar hon mig å det grövsta ... Spikrakt gick hon ut i hörnorna & sen sprang hon såväl uppför som nerför utan några som helst tveksamheter. Tre figgar fick hon, en som inte belönade, en som matade in henne & en  med omvänt lockande & hon markerade finemang på dem ... Vi kom överens om att hon nog tyckte att söndagens ruta var lite väl förutsägbar & enkel för hennes smak & att hon ska ha rutor som utmanar henne för att göra ett bra arbete ...


Sen fick Danni köra ... Han började såååå bra med att ta sig ut i den svåra förstahörnan & skälla på figgen där samt gå ut till den andra hörnan finfint, men efter ett tag såg man på honom att terrängen var lite väl tuff så han fick ha lite extra hjälp & stöttning på sina ställen för att ta sig nerför branterna till exempel ... MEN han gjorde det & han hittade sina fyra figgar ... duktig kille!!!


Till sist fick Pi komma ut & köra fyra vindisar vilket hon gjorde alldeles utmärkt tycker jag ... Jag kunde glatt konstatera att terräng inte hindrar denna lilla get näädå ... Hon verkligen älskar att klättra, hoppa & springa!!!


Innan fikan la jag ett spår åt en kompis hund som jag sedan gick med på efter fikan ... Dagen avslutades med en promenad i terrängen med backar, vindfällen & våtmarker ... vovvarna tyckte det var sååååå skoj!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards