annaayaeos

Alla inlägg den 16 november 2012

Av Anna-Karin Malm - 16 november 2012 15:30

Dagens lydnadsträning avhandlades på Åstorps BK & vi var många även idag. Vi började träningen med en platsliggning ... Eos gick upp igen så jag bar henne tillbaka & la henne på plats ... Jag vet att man kanske inte ska göra så, men Eos VET vad hon ska göra & hon är inte ett dugg osäker eller rädd av sig så då kan man ta i lite mer när det verkligen behövs ... Hur som haver så låg hon sen & mot slutet av träningen körde vi en platsliggning till med ett skott & även då låg hon fint!!!


Eos var helgalen idag & stannade inte på inkallningen, sprang som en gnu på framåtsändandet & satte sig snett framför i så gott som varje halt i fria följet. Inte heller krypet var värst vidare bra ... Men, men taggad & glad var hon iaf. Danni gjorde en kanonsnygg budföring samt satt kanonkalas på tandvisningen. Det stora problemet med honom just nu är att jag behöver träna på läggande & ställande under marsch, men när jag gör det så flyter han ut en massa i fria följet/linförigheten. Såååå det blir till att avväga hur pass mycket av det ena eller andra man ska träna för att inte förstöra något verkar det som. Läggandena funkar hyfsat bra nu, men ställandena har han inte riktigt fått kläm på än.


Vi avslutade dagens träning med att åka hem till mig & gå en skön promenad i skogen innan mörkret föll & även då var hundarna helgalna ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards