annaayaeos

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Lydnadsträning i mörkret ...

Av Anna-Karin Malm - 26 november 2012 19:00

Dagens lydnadsträning var inte speciellt välbesökt ... Endast jag & Eva kom, men vad gör väl det? Vi tränade på så bra ändå vi två ... Medan vi satt i stugan & la upp planen för kvällens träning passade Eos & Zeiko på att busa rundor som bara den ... Eos är för söt när hon leker med valpar ...


Danni fick börja idag & vi provade att köra igenom ettans program för att se lite var hans brister finns & om han går ner sig av att köra igenom ett helt program tävlingsmässigt. Tandvisning & linförighet gick finemang. Han höll positionen förvånansvärt bra idag & flöt inte ut alls mycket ... Sen var det läggande under marsch som gick bra men bara eftersom jag gjorde en halvhalt i samband med kommandot. Även inkallningen gick bra ... han höll på att springa ur skinnet bara ... Sen var det då ställande under marsch ... DET kan han då inte än ... men, men det är bara att träna på med det. Apporteringen gick kanon precis som det avslutande hoppet. Efter programmet passade jag på att träna lite extra just på lägganden & ställanden & då med hjälp av den godisbit på en snusdosa placerad vid sidan om vår väg framåt ... När vi hade dosan där & passerade den innan jag kommenderade så gick det betydligt bättre.


Eos fick träna på lite fritt följ, kryp, metallapportering, rutan, vittringsapportering, inkallning med ställande (där hon i det närmaste låste benen på mitt stannakommando), fjärrdirigering & lite framåtsändandeträning med "gubbarna" istället för människor.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards