annaayaeos

Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Anna-Karin Malm - 31 oktober 2011 07:30

Jag vet inte riktigt vad det är med Eos för tillfället, men hon är definitivt galnare än vanligt ... Kvällens träning var riktigt intensiv & hon ville bara mer & mer ju längre vi höll på ... Men, men det är ju det som är såååå underbart ... En glad hund som älskar att arbeta ...


Jag fokuserade på positionen i fria följet, krypet samt inkallning med ställande. Fria följet gick kanon, krypet likaså & inkallningen, där jag la ut en planka att ställa henne vid gick oxå bra ... Hon tvärstannade idag & det är ju det jag vill ha även utan plankan ... Vi tränade även en del på tungapportering, fjärrdirigering, rutan, hoppet & platsliggning.


Dagens skratt fick jag när jag skulle hjälpa nyaste gruppmedlemmen Eva med linförigheten & hon svängde höger & helt om & kickade upp foten mot hundens bak för att få till en snygg rumpföring på hunden ... Det blev till att torrgå för hennes del & till hennes försvar måste jag säga att hon programmerade om sig förvånansvärt snabbt!!!


Dagens ros gick till Marianne som bjöd på äpplekaka till fikat eftersom hon fått 1:a pris i lydnadsettan igår ... Ett stort grattis sänder jag till henne.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards