annaayaeos

Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Anna-Karin Malm - 1 oktober 2011 10:00

Idag var det minsann väl värt att missa en potentiell sovmorgon bara för att få komma ut i skogen & uppleva denna underbara morgon ... En dag som denna får mig att må bra lååååång tid framöver vill jag lova.


Jag valde att lägga alla mina tre spår själv även idag & medan vi väntade på att spåren skulle ligga till sig gick vi i vanlig ordning en runda. Jag passade även på att äta min frukost.


Danni fick börja att spåra idag & hans spår bestod av två vinkla, en träpinne, ett lite gosedjur samt ett större gosedjur som avslut. Han var mycket fokuserad på sin uppgift idag & hade en helt annan medvetenhet än tidigare tycker jag. Han klarade även av båda vinklarna, markerade apporterna, men tog dem inte förrän jag började leka med dem samt hade uthållighet nog att orka hela spåret ... Det går framåt ...


Aya fick ett litet appellklasspår med tre pinnar samt slut & idag var hon en riktigt vimseråtta vill jag lova ... Hon ÄR ju så ibland, inget konstigt alls att hon helt plötsligt inte spårar utan bara går på en promenad i skogen & råkar hitta en massa apporter ... "L"


Eos fick ett rejält långt spår med en del upp & nerförsbackar samt lite stenar att forcera, men det hindrade inte henne i sin framfart alls ... Det enda jag inte är nöjd med idag är uppletande av spåret ... Dock tror jag att där varit en & annan hund & sprungit i hennes upptag medan det låg till sig, men hon var himla vimsig & tog lång tid på sig innan hon bestämde sig för var spåret gick samt vilket håll som var det rätta. När hon väl fäst på spåret var hon dock megataggad & jag fick vira linan runt handen för att inte tappa henne ... Hon var dessutom mycket noggrann med pinnarna vilket glädjer mig enormt.


Som tur var hade jag min kamera med ut denna magiska morgon & fick några hyfsat fina bilder ...


  


  


  


  


  


  


  


 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards