annaayaeos

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Anna-Karin Malm - 11 oktober 2011 19:00

Dagen började bra med sol, endast lite vind & inte allt för kallt för årstiden ... tyvärr så började det regna strax efter att vi börjat valla av rutan & sen regnade det i princip tills vi skulle fika ... Optimisten säger ... härligt att det inte regnade när vi fikade i alla fall ... "L"


Eos fick ännu en genomkörare för att jag ska kunna känna att hon verkligen är fit nog för tävling den 23 ... & det känns minsann som att hon ÄR det ... gött ... Hon fick först fyra figgar som låg djupt ute ... ända ute på 60-70 meter. Den ena hörnan hade hon det superbesvärligt att hitta figgen i, men efter många om & men lyckades hon i alla fall. Sen fick hon fyra tomslag innan det var dags för figgar igen ... En som låg på djupet & en som stod bakom ett träd cirka 20 meter ut & började springa & tjoa i samma ögonblick som jag skickade ut henne.


Danni skulle få öva på systemsök idag eftersom han tycker det är lite jobbigt med terrängen där vi är just nu ... granskog med en massa ris som fastnar överallt på honom ... Systemsöket gick väl lite si sådär ... Han funkade helt okej på ena sidan men blev mysko efter ett par skick på den andra sidan ... Jag vet inte om det berodde på att något hände där med någon gren lr så eller om han "såg" något i skuggorna eller om han helt enkelt tyckte att situationen med att bli matad medan han & figgen förflyttade sig framåt i rutan blev för jobbig ... Han brukar ju inte ha problem med att stanna hos figgarna, men han har ju en uppgift när han skäller på dem & dessutom är de passiva då tills jag kommer ut ... Jag tror att jag nästa vecka kör många närafiggar istället så han slipper ta sig så långt genom terrängen men ändå får sin uppgift att skälla & att jag kommer ut till honom ...


Efter fikat skulle Maria skjuta ett par skott så då passade jag på att lägga Eos plats eftersom det var ett tag sen jag la henne med skott ... Inga problem, som vanligt, med det ... Vi avslutade dagen med en lång härlig runda med mycket trams & skratt samt många svampar hittade.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards