annaayaeos

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Anna-Karin Malm - 16 oktober 2011 20:59

Ännu en dag med underbart höstväder är nu avverkad ... Jag bestämde mig för att ägna delar av den till att åka upp i skogen & spåra med vovvarna eftersom vi ju missade det igår när vi gick på långvandring. Jag la ut spåren & gick sen en sväng i väntan på att spåren skulle ligga till sig. En & annan stor, fin kantarell hittade jag på vägen som blev gott tilltugg till dagens middag ...


Danni fick börja med sitt spår som innehöll två pinnar, en vinkel & goseråttan som slut. Han gick jättebra även idag & tog till och med upp pinnarna när jag berömde honom för att han nosade på dem ... Gött, gött!!!


Sen tog jag ut Eos för att spåra med henne & även idag bjöd hon på ett klockrent bakspår ... Jag surnade då till & selade av henne & satte henne i bilen & tog ut Aya för att spåra med henne så länge ... Eos blev totalt tokig i bieln & tog tag i Dannis spårsele som hängde på gallret till buren & slet isönder den ... grrrrrrr!!! Sen vände hon upp & ner på precis allt inne i buren ...


Aya spårade kalasbra under tiden & hittade sina tre pinnar samt slut utan några som helst problem.


Sen fick Eos komma ut igen & denna gången var det inga snack om att bakspåra minsann ... Dock vimsade hon av spåret ett par gånger i början, men det gick ett svampletande par där precis efter att jag lagt hennes spår, men det SKA hon egentligen klara tycker jag ... Jag stoppade henne när hon vimsade & sen var det full fart i spårkärnan resten av spåret ... En pinne missade hon längs vägen, men hon hade bra tryck i linan hela vägen & var mycket metodisk i sitt spårande ... Såååå vad har vi då lärt oss av detta? A. Det hjälper att sätta in Eos i bilen & ta en annan hund om hon bakspårar ... B. Man bör ta ut allt som finns i buren eller inom räckhåll för Eos utanför buren om man sätter in henne igen utan att hon fått fullfölja spåret. 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards