annaayaeos

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Anna-Karin Malm - 8 oktober 2011 13:30

Ännu en lördagsförmiddag har tillbringats i spårskogen ... Även denna gång la jag mina spår själv för att slippa kludd ... Medan vi väntade på att spåren skulle ligga till sig gick vi en promenad samt fikade.


Danni fick börja spåra eftersom hans spår ju inte ska vara allt för gamla ... Han fick idag ett spår med två vinklar varav en 90 graders samt två pinnar & hans fina feta råtta som slut. Han spårade verkligen kanonkalas idag & jag är djupt imponerad av denne lille skithund ... "L". Han stannade till vid pinnarna & när jag sa till honom att ta den & sträckte fram en hand gjorde han det ... Han orkade dessutom hela spåret igenom ... gött!!!


Sen var det Eos tur & hon var som vanligt galen. Även denna dag strulade hon med upptaget & gick först över spåret för att sen bakspåra ... Sen tog det ett tag innan hon fäste ordentligt på spåret, närmare bestämt till efter första vinkeln, men sen gick det desto bättre ... alla pinnarna med oss hem fick vi & hon är på hugget & arbetar verkligen metodiskt & noggrant ...


Aya fick ett spår liknande det Danni fick men en slutapport istället för en stor fet råtta som slut ... hi hi hi ... Hon spårade helt okej för att vara hon = inga större bekymmer.


Efter avslutad spårning gick jag ut & la fyra föremål till uppletande men var inte speciellt noga med vallningen eftersom vi haft vår spårstart där ... Eos var såååå på att hon drog minst 100 meter rakt ut de två första skicken ... Hon tog dock de två föremål som låg på djupet på de skickens invägar ... Sen tog hon lite tid på sig innan honhittade de andra föemålen & fick faktiskt till två tomslag, men över det hela gick det bra. Jag provade idag att gå runt tillsammans med henne när hon kom in med ett föremål för att minska hennes tuggande (slappa mun) & det funkade okej ... Vet bara inte om man får göra det på sista föemålet på tävling ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards