annaayaeos

Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Anna-Karin Malm - 28 oktober 2011 14:30

Dagen bjöd på hyfsat väder trots att vi snart är inne i november ... Att det sen har varit relativt torrt samt blåsigt de senaste dagarna gjorde att även planerna var relativt hyfsade = Som bäddat för en hyfsat bra träning ... Dessutom var hundarna sååååå taggade när jag kom hem från jobbet att de lyckades möblera om både mattor & möbler här hemma medan jag tryckte i mig lunchen ... "L"


Idag fick Eos börja träna ... allt för att hon inte skulle gå i taket totalt ... Vi körde en hel del fritt följ där hon låg på lite väl mycket mellan varven. Halterna var dock för det mesta helt okej. Inkallning med ställande ägnade vi mycket tid åt eftersom jag bestämde mig för att korta ner hennes bromssträcka rejält idag ... Jag la ut en planka & vid den ville jag att hon skulle stanna. Jag gav kommandot cirka fem meter från plankan men hon tog betydligt längre tid än så på sig att stanna ... Detta resulterade i att hon inte fick den godis jag lagt bakom henne från början ... Detta tragglade vi ett antal gånger innan hon helt plötsligt fick en uppenbarelse & tvärnittade vid plankan när jag sa stanna ... Förvisso stod jag då inte mer än cirka 10 meter bakom plankan men ändå ... Framåtsändandet var helt okej idag ... en aning snabbt, men med en tydlig brytpunkt som till och med var innan gruppen vid ett tillfälle ... En gång saktade hon även ner till skritt mot slutet. Tungapporteringen satt som en smäck, så oxå skallet. Krypet körde vi bara i vääääldigt korta sekvenser för att få henne noggrann i tekniken & hoppet körde jag på låg höjd idag för att spara henne lite.Vi körde även stegen & metallapportering som gick finemang. Rutan fick sig några skick oxå & så provade vi på att lägga henne ner vid inkallningen en gång .. Vi måste ju börja känna av de moment som kommer i elitklassen lite mellan varven oxå för man vet ju aldrig när vi hamnar där  ...


Sen fick Danni komma ut till Ayas stora förtret. Med honom tränade jag, med hjälp av Jane, på tandvisning samt budföring innan jag satte igång träningen. Vi tränade på apportering som börjar arta sig riktigt fint nu - han lämnar apportbocken i min hand för det mesta. Vi tränade även på fritt följ, ställande, framförgående, platsläggande & lite agility i form av slalom & balansen.


Sist ut var Aya ... Hon fick träna lite fritt följ, inkallning, hopp, rutan, fjärrdirigering, apportering & budföring idag & hon var sååååå glad för det.


Efter träningen åkte vi hem till mig & gick en sväng i skogen med alla fem galenpannorna ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards