annaayaeos

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Anna-Karin Malm - 18 oktober 2011 10:30

Idag har det minsann regnat precis hela dagen ... Det enda positiva med vädret var när det nästan slutade regna vid ett par tillfällen. Trots att jag hade ett riktigt rejält gummiregnställ samt gummistövlar på mig var jag genomvåt innan vi var klara ... uuuuunderbart ... not. Trots vädret gick hundarna finemang idag så nåt bra kom det ju ut även av denna dagen.


Eos var allra första hunden ut idag & vi skulle bara tagga inför tävlingen på söndag. Hon fick två figgar långt ut (cirka 60-70 meter) i hörnorna. Dessa hittade hon finemang & skällde även bra på dem. Sen fick hon två (lr 3 jag minns inte så noga) tomslag innan en ny figge la sig ute på djupet på ena sidan. När jag skickade henne där slarvade hon & vek av cirka 30 meter ut vilket gjorde att hon inte fick figgen. Jag skickade då om henne så hon fick bevisat för sig att där faktiskt låg en figge ... Vi avslutade med en "kanin" som, när Eos hann ifatt den, gav henne sin megabelöning.


Danni, som ju inte gått så bra de sista två gångerna fick sex stycken figgar på rätt så nära håll idag. Fokus var på att han skulle ta sig ut utan att tveka vid allt granris & bråte som ligger överallt i denna rutan. Vi försökte hitta så fina vägar ut som möjligt till honom & det fungerade bara såååå bra idag. Hans skall kan man inte heller klaga på, han markerar verkligen kanonkalas.


Efter fikat, som för övrigt Aya fick mingla vid, körde alla andra hem ... INGEN hade lust att gå på promenad i det "vackra" vädret ... Så jag fick knata en runda helt på egen hand.


Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards