annaayaeos

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Anna-Karin Malm - 21 oktober 2011 10:45

Dagens lydnadsträning gick av stapeln i underbart höstväder. Något blåsigt, men helt okej med tanke på årstiden & solen sken mellan varven.


Dagen till ära fick Aya börja ... eller egentligen berodde det helt enkelt på att hon vägrade gå in i bilen efter att jag rastat dem. Hon var såååå glad & jobbade riktigt, riktigt fint om än slarvigt med detaljerna ... men, men vem bryr sim om detaljer när man är pensionär? Vi körde fritt följ, inkallning, fjärrdirigering, apportering, metallapportering, slalom & rutan.


Sen fick Danni komma ut, till Eos stora förtret ... he, he. Med Danni tränade jag fritt följ, ställande, platsläggande & ligga kvar, framförgående, inkallning, hopp, apportering, slalom & balansbommen. Han är verkligen rolig att träna med den lille spelevinken. Full fart & en lycka som jag inte kan beskriva med ord lyser om honom så fort han får jobba.


Sist ut var så Eos ... Den galna gråråttan som jag tänkt mig att få uppflyttad till elit sök på söndag ... Efter dagens träning känner jag att jag med allra största sannolikhet kan fetglömma det ... Det var inte många rätt idag ... fast glad & lycklig var hon i alla fall ... "L" Fria följet funkade iofs rätt så bra, men vid språng marsch hoppade hon jämfota ända upp i huvudhöjd på mig. Inkallning med ställande var katastrof ... första gången stannade hon inte över huvud taget & andra gången kom hon springande efter mig när jag gick ifrån. Tredje gången gillt gick det iofs hyfsat, men på tävling får man ju bara en chans. Krypet var miserabelt & framåtsändandet var vääääldigt snabbt & långt ... förutom på sista skicket då vi fick till det riktigt bra. Hoppet var en katastrof då hon först inte ville sätta sig, sen tjuvade tillbaka. Andra gången jag skickade henne över hindret sprang hon vid sidan om men den sista gången fick vi till det. Skallet var inte alls bra ... en massa pipljud i tyst & väldigt glest skall när hon skulle skälla. Tungapporteringen ... här kom hon gående efter mig när jag skulle lägga ut den men sen var hon faktiskt förhållandevis duktig där. Ja det känns absolut som att denna damen kan hitta på precis vad som helst på söndag ... ;)


Förutom de moment som kommer på söndagens tävling tränade vi på rutan, fjärren samt lite agility som avslutning. Vi avslutade dagen med en promenad tillsammans uppe i skogen. 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards