annaayaeos

Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Anna-Karin Malm - 24 oktober 2011 21:30

Ännu en ridhusträning är nu avklarad ... Ikväll tog jag med alla tre hundarna eftersom jag tänkte mig att Eos kunde vara en aning avslagen efter gårdagens tävling ... Meeeeeen tro aldrig att den hunden blir avslagen bara för en sketen söktävling inte ... "L" Hon var tio gånger mer på hugget än vanligt ...


Dock fick Danni börja en liten stund ... Med honom fick jag hjälp med tandvisningsträning a la stoppa in nosen i handen på folk & få klick & belöning samt budföringsträning. Sen hjälpte jag den jag jobbade ihop med för kvällen.


När det väl var Eos tur att komma in hann jag bara köra lite fritt följ innan det var dags för fikapaus med efterföljande platsliggning. Eos låg bra men riktigt på hugget. Sen satte vi igång att träna & sååååå het hon var. Hon låg lätt framför mig så gott som hela tiden i fria följet men hade kanonsnygga vänstersvängar & halter. Krypet körde vi många, korta etapper & en hel del baklänges oxå. Tungapportering körde vi & en slät inkallning. Dessutom tränade vi hopp & en hel del fjärdirigeringsbyten på kort avstånd. Från ligg till stå hoppade hon upp så att hela hon lyfte ...


Aya fick oxå träna en sväng & hon blir ju såååå glad. Vi körde lite fritt följ, inkallning, fjärrdirigering & apportering.


Danni fick komma in en stund till mot slutet & köra lite fritt följ, ligg stanna kvar, inkallning, apportering & lek med bollarna. Han fick även hälsa på & mingla med ett par collies = bra med nya snälla hundar för honom.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards