annaayaeos

Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Kvällslydnad ...

Av Anna-Karin Malm - 24 juni 2013 08:00

Även ikväll blev vi ett helt gäng som tränade tillsammans ... hääärligt!!! Pi fick, som vanligt, hänga på & mingla medan vi gick igenom vad vi skulle träna på innan vi satte igång & idag var hon betydligt mer öppen, trevlig & social mot människorna. Om det är för att hon känner igen dem eller för att hon börjar känna sig tryggare i situationen vet jag inte, men det känns som att det hänt något positivt med lilla bebisPi under helgen som gått ... "L"


Pi fick även träna lite, idag fick hon leka med sina kamptrasor tillsammans med Camilla, följa mig med kontakt en liten snutt samt öva på inkallning när Camilla höll henne. Duktig liten plutt håller fint fokus på det hon ska göra trots störningar runt omkring.


Sen fick Danni komma ut & med honom tränade jag idag tandvisning, linförighet med kommendering, budföring samt ställande & läggande under marsch som jag trodde jag skulle behöva öva flera gånger på för att han skulle komma ihåg skillnaden på. Tandvisningen var inga problem. Linförigheten gick först riktigt dåligt, förmodligen för att jag inte värmt upp honom ordentligt, så vi bröt en liten stund så jag kunde göra lite klickaövningar med honom & sen gick det betydligt bättre. Fokus har han, men han pendlar fortfarande i sidled samt tar vida svängar vid höger & helt om. Budföringen gick idag kanonkalas - gött - jag måste snart föra in skotten igen där, men först måste jag introducera Pi i skottens värld så hon inte blir rädd när hon sitter i bilen & hör det smälla ... När jag sen skulle visa vilka stoooora problem vi har med ställande & läggande under marsch gör Danni båda två i princip perfekt ... knaspellen ... så det blev bara en gång av varje ... "L"


Sen fick Eos komma ut & träna. Med henne jobbade jag med kortare fritt följ pass a la bara några steg i taget innan hon fick belöning i varierande form - lek/godis/social. Vi körde även kortare krypövningar, men även ett längre pass & jag kan bara konstatera att hon slarvar något när hon kryper en bit ... Vet inte om det beror på rent slarv eller om hon har ont eller börjar bli en aning stel någonstans ... :( En inkallning med ställande fick vi oxå till ... Bakombelöning, men hon fick komma ända in till mig innan hon fick springa & ta den. Hon ställde sig finemang, men hade en aning lägre tempo innan ställandet än efter. Sen var det så dags för framåtsändandeträning & eftersom vi var gott folkade ikväll fick jag till en hel grupp med människor ... Jag valde att utmana henne en del genom att inte gå sträckan eller kalla in henne på den innan & det gick ju då som det gick ... Hon sprang ut fint, men sneddade vid gruppen så hon hamnade mellan en av de yttre & en av de inre människorna ... Såååå Eos bands upp & Kaxe fick köra istället till Eos stora förtret ... När det sen var Eos tur igen gick hon minsann så rakt, så rakt ... På första sträckan stannade hon dock en bit efter gruppen, där Kaxe fått godis & förmodligen smulat en aning, & luktade, men det skiter jag i ... På andra sträckan travade hon hela sträckan igenom, men hon var spikrak ... Sååååå nöjd med det var jag ... Man riktigt såg hur hon tänkte RAKT ... he, he, he ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards