annaayaeos

Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Anna-Karin Malm - 22 juni 2013 10:15

Trots gårdagens midsommarfirande orkade vi upp & åka ut i spårskogen idag ... hääärligt!!! Pi fick komma ut själv en stund först för att på egen hand skapa nya kontakter & det gjorde hon ... hon fick en ny favorit i träningskompisen Caroline som hon bara ääälskade direkt ... Hi, hi, hi ... När sen alla tre fått en liten snabbkiss började vi lägga ut spår.


Jag bytte spår med Caroline & la ett lite spår till Pi efter det ... Hon fick komma ut direkt & ta det & hon var rejält laddad idag ... Hon pep & slet i kopplet så att hon nästan satte i halsen. Spårade bra gjorde hon & dosan med godis hittade hon ... duktig tjej!!!


Sen fick hon sitta i bilen igen medan jag la ännu ett spår till henne & sen ett spår till Danni så att Pis spår skulle få ligga en liiiten stund innan vi tog det. Även detta spåret tog hon fint, men väääldigt laddat ... Hon fick dock leta en stund för att hitta dosan med godis i vid slutet.


Efter det var det dags för att följa med på det spår jag lagt ut & sen ta Eos spår. Hennes spår var 830 meter långt med fem pinnar samt slut. Hon var klockren i upptaget & följde sen så gott som klockrent i spårkärnan hela spåret igenom med lagom fart. Alla pinnarna fick hon med sig hem oxå så jag kan inget annat än vara helnöjd med min lilla tösabit ...


Sist ut fick Danni Boyse ta sitt spår ... Han var en aning ofokuserad idag ... Det var en hel del småfåglar som satt på marken & flög upp vid oss & så tror jag att han även fick lukt på en ekorre vid ett tillfälle. Han löste dock spåret & hittade pinnarna & det är ju det viktigaste tycker jag ... Speciellt med tanke på att han förmodligen aldrig kommer tävla i spår då vi satsar för fullt på söket ...


Innan vi for hemåt tog jag & vovvarna oss en tur ute i terrängen så blådårarna fick springa av sig lite ...


Avslutar med en bild på syskonen bus ...

 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards