annaayaeos

Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Anna-Karin Malm - 11 juni 2013 20:38

Ännu en dag ute i sökskogen är nu avverkad ... Nytt för idag var att lilla söta Pi var med och minglade. Jag började med att ta ut alla tre när vi stod & pratade om hur vi skulle dela upp oss på morgonen & idag var hon inte alls lika försiktig som i söndags ... kanske för att hon kände igen en del av hundarna där ... Sen bar det av ut till rutorna & jag tog med mina monster ut & vallade rutan oxå ... Allt för att Pi skulle bli trött & kunna ligga & sova i bilen en stund medan vi tränade. så blev det oxå ... Hon låg i bilen i ett par timmar & nanna gott innan det var dags för lunch för hennes del ... Sen fick hon vara med ute på stigen för att par hundar innan det var Eos & Dannis tur att köra ... då fick hon sitta i bilen med den hund som inte tränades för tillfället & det gick finemang.


Eos var först av mina två, men nästsist ... Dagens upplägg liknade det jag kört några gånger innan ... Sex figgar, omvänt lockande, klick & belöning från figgen när hon fokuserade på figgen & skällde bra. Sista figgen hade megabelöningen samt en vanlig dosa med godis ... När Eos skällt ett antal skall klickade figgen & gav henne megabelöningen & sen tog figgen med sig Eos in på stigen. Hon var bara en aning tittig & tog några steg hit & dit på ett par av figgarna annars markerade hon kanonbra idag ... "glad" Efter figgarna körde jag fyra tomslag så hon skulle få sig en ordentlig genomkörare samt träna även på tomslagen ...


Danni fick idag börja med en springare ... en som står halvvägs ut bakom ett träd & som springer utåt i rutan när jag skickat honom. När Danni landade hos figgen skulle han skälla som vanligt tills jag kom ut & klickade. Sen fick han ett tomslag som han gjorde såååå bra & så en "vanlig" figge ... Efter det var det meningen att han skulle få en figge till, men han hittade inte den utan fick istället två tomslag (som jag egentligen planerat in efter denna figgen) ... figgen flyttade fram medan Danni fick ännu ett tomslag. Sen hittade han den figgen & fick en avslutande figge som sprang precis som den första ... Denna figgen hade en megabelöning till honom ... gött!!!


Vid fikat fick Pi vara ute & mingla och efter ett tag blev hon riktigt trött & somnade gott ... Såååå min tanke var att endast ta ut alla tre & låta dem springa lite i rutan innan jag körde hem för att promenera med Eos & Danni hemma. Dock piggnade Pi till så pass när vi gjorde Jane & Maria sällskap en bit på vägen att jag bestämde mig för att följa med dem på rundan & bära Pi när så behövdes. Det behövdes inte mycket ... särskilt inte efter att hon fått svalka sig i ett dike med lite vatten ...


Efter en dag som denna kan man ju tänka sig att liten bebis är heeelt slut, men hon orkade gott & väl skrika den första milen i bilen samt busa med vovvarna & vattenslangen nu ikväll ... "L"



Pi efter vild fight med vattenslangen ...


 

Finaste storasyster Eos i kvällssolen ...


   

Danni Boyse ... lika pigg & glad som vanligt ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards