annaayaeos

Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Anna-Karin Malm - 15 juni 2013 12:51

Idag var vi uppe i Klåveröd & tränade spår. Eftersom alla mina spårträningskamrater är på SM & kollar fick bästaste Jane & hennes vovvar offra sig & följa med oss & träna lite spår som omväxling till deras egentliga gren, sök.


Jag började med att lägga Eos spår så det skulle få ligga till sig ordentligt. Sen provade jag att lägga ett litet, litet spår till lilla Pi. Det var kanske 10 meter långt med en snusdosa med leverpastej som slut. Jag gick spåret direkt med henne & hon sög det & spårade hur galant som helst fram till dosan ...


Sen gick vi en promenad runt sjön & hundarna fick busa, bada & leka av sig rejält. Eos & Danni hoppade i & simmade som vanligt, men Pi valde att, som mest, doppa framtassarna lite grann. Det var fullt av småfisk i vattnet & några brödbitar guppade rundor på ytan. Detta märkte Eos & försökte simma ut & hitta brödet, men när hon närmade sig virvlade brödbiten ner under vattnet så hon fick aldrig tag på något ... "L"


Väl tillbaka vid bilarna la jag Dannis spår medan Jane la spåren till sina vovvar. Sen la jag ytterligare ett spår till Pi på cirka 15 meter, även denna gången med en dosa med leverpastej som slut. Hon fick gå spåret direkt igen & denna gången började hon pipa & spåra redan på vägen till spåret. Dock missade hon själva dosan då hon tappade koncentrationen precis någon meter innan den. Jag hjälpte dock henne så hon kunde få sin belöning för sitt arbete.


Sen fick Eos gå sitt spår & det var roligt att se hur hon löste de bus jag hittat på åt henne ... "L" Jag hade hoppat i sidled vid två tillfällen samt gått i en ögla vid ett tillfälle. Hon klarade dessa svårigheterna bra, men en liten bit efter öglan gick hon av spåret & ett tag var vi ganska långt bort från spåret innan hon började leta sig fram till det igen. Alla pinnarna samt slutet hade vi dock med oss hem.


Dannis spår var inte särskilt långt idag, men han var riktigt taggad & skötte det galant ... Andra pinnen tog han dessutom upp självmant ... gött!!!


Innan vi for hem släppte jag ut hundarna en liten stund & då sprang Pi bort mot det ställe där jag lagt första spåret & ställde sig där & pep & tittade på mig som om hon tyckte att vi skulle spåra lite till ... goding!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards