annaayaeos

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Anna-Karin Malm - 2 juni 2013 19:15

Idag var det då äntligen dags för Danni att bli lydnadssheltie oxå ... Han har många titlar nu, den lille syrken ... Hur som haver så startade vi i lydnadsklass 1 på Åstorps BK denna dag & trots mediokra poäng är jag såååå nöjd med den lille skiten. Full fokus på mig, fin kontakt & glädje genom hela programmet var hans signum ... Synd bara att det inte visade sig i betygen ... Men, men det är bara att bita ihop & göra ett nytt försök ... Nuffror & kommentarer nedan ...


Platsliggande   10

Tandvisning   10

Linförighet   7 (tappar pos. tränger vän. dk kropp helt om.)

Läggande   6 (Tappar pos. transport. Dk ligg, kropp röst långsamt ner) Hur man gör dk med rösten med enbart ett

                     kommando är för mig en gåta, men ...

Inkallning   9 (Slarvigt avslut)

Ställande   0 (Dk några steg, sätter sig innan kommando)

Apportering   9 (inget aktivt gripande)

Hopp   9 (Hopp mot föraren avslut)

Helhetsintryck   8 (Pigg & glad hund) Är det en orsak för avdrag på helheten? Trodde det var positivt ...   


Allt som allt fick vi ihop 143 poäng & placerade oss som 4:a av 10 ...


Efter tävlingen begav jag & Cecilia oss av ut i spårskogen en sväng till Eos stora glädje ... Medan Eos & Tias spår låg till sig passade vi på att ta en rastningsrunda med vovvarna. Sen la jag ut Dannis spår innan vi gick de andra spåren.


Eos fick idag ett spår på cirka 900 meter innehållandes 3 naturpinnar samt en slutpinne, oxå natur. Upptaget var så klockrent ett upptag kan bli trots att jag valde att släppa på mitt på en liten stig. När hon tagit spåret, men innan snusdosan snurrade hon dock lite rundor, men jag råkar veta att en annan ur spårgänget varit där & lagt spår innan på dagen, så det kan mycket möjligt vara så att hon blev störd av ett sånt spår. Efter snusdosan gick hon dock som en klocka, det är verkligen en fröjd att spåra med den hunden!!!


Sen fick Danni ta sitt spår, ett lite kortare appellspår. Han spårade riktigt bra trots att det klampat runt folk från vår spårgrupp på förmiddagen även där hans spår låg. Dock missade han första pinnen. Andra pinnen samt slutet markerade han dock.


Framåt kvällen gick jag ut på gröningen & körde lite framåtsändande med Eos & ja, vad ska man säga om det ... ? Jo det går väl framåt ... Konstigt nog får hon mer & mer glädje i momentet ju mer frekvent jag tränar det ... Härliga arbetsmyra till hund!!! 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards