annaayaeos

Alla inlägg den 14 juni 2013

Av Anna-Karin Malm - 14 juni 2013 21:00

Nu har jag jobbat några dagar, de sista (förutom på måndag) innan ett låååångt, skönt sommarlov. Det innebär att barnen har fått vara valpvakt, vilket tydligt märks på Pi ... hon hänger inte mig i hälarna hela tiden längre utan är precis lika nöjd med resten av familjen ... Härligt!!! Trots långa arbetsdagar har vi hunnit med lite promenader såväl alla vovvar tillsammans som ensam med Pi ...


Igår, på nioveckorsdagen fick Pi följa med på långpromenad ... Med var oxå Jane & hennes två vovvar Iza & Asta. Pi hade jätteroligt & försökte verkligen få igång Iza & Asta att leka ... Detta lyckades dock inte så bra. På promenaden mötte vi två kvinnor som stod utanför sina hundfyllda bilar & pratade när vi passerade, så jag frågade om det var okej att Pi fick hälsa på dem & det var det ... Pi var inte särskilt framåt & sugen på att hälsa på de äckliga främlingarna ute i skogen. Efter en stund gick det dock bra & till slut släppte den ena av kvinnorna ut sin sjumånaders nakenhund som var väldigt försiktig & lite rädd & då minsann kände Pi sig stor, stark & modig ... "L"


Färden bar vidare & slutligen kom vi till en fårhage ... Eos & Danni går fullständigt igång på dessa fåren & vill bara valla dem, så jag fick hålla in dem för att Pi skulle ha skuggan av en chans att utforska dem. Även här var hon väldigt försiktig & en aning bjäfsig ... Hon vågade sig inte heller fram till staketet innan vi gick vidare. När Pi kom "bakom" fåren blev hon dock mer intresserad & skulle springa in i hagen mot fåren. Då sprang hon in i den lägsta eltråden & skrek till riktigt ordentligt. Det största problemet var att hon då var inne i hagen. Som tur var fick hon ingen stöt när hon sprang tillbaka ut när jag kallade på henne ... puh.


Man kan ju tänka sig att fröken blir helt utmattad efter en sån långrunda & visst sov hon gott ett tag sen vi kom hem, men sen var hon värre piraya än någonsin en stund på kvällen. Jag passade även på att väga henne & när vi hämtade henne en vecka tidigare vägde hon runt tre kilo ... nu vägde hon 4,3 kg ... liten aning ökning va ...


Idag bestämde jag mig för att gå ut ensam med henne på gröningen & klicka in henne samt leka lite med henne på annan plats än i trädgården. Detta gick finemang & sen fick hon även resten av sin mat i samband med min visselsignal som jag tänkt mig som absolut inkallning. När hon ätit klart fick hon syn på att det var två barn med tillhörande pappa en bit bort & spelade bandy & basket ... Detta var MYCKET mysko & hon bjäfsade lite & sågallmänt orolig ut ... Såååå vi gick dit & satte oss för att kolla in dem en stund, jag & Pi ... När vi sen till slut bestämde oss för att gå hem skulle även de gå hemåt åt samma håll som vi. Pappan kickade lite lätt på en fotboll så den rullade mot oss & det var jätteotäckt tyckte Pi ... såååå jag stannade & förklarade att hon bara är en liten, liten valp & att hon är lite osäker av sig för tillfället. Då hälsade pappan på henne så hon fick lukta på honom & slicka honom på fingrarna ... Innan hon vågade det kröp hon dock in mellan mina ben ... Och det ska vara en brukshund ... hm ... Nåja ... det får vi allt ta ur henne ... hi, hi, hi ...


Ett foto från dagens lekstund i trädgården får väl oxå plats här i dagens inlägg tycker jag ... "L"

 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards