annaayaeos

Direktlänk till inlägg 23 juli 2017

Tidig morgonpromenad med ovanligt möte & semesterspår ...

Av Anna-Karin Malm - 23 juli 2017 15:30

Idag vaknade jag klockan fem av att Danni spydde ... genast blir man ju då orolig över att det ska vara nåt så det gick då rakt inte att somna om ... såååå efter en timmes vändande & vridande bestämde jag mig för att kliva upp ... då visade det sig att Danni mådde prima ... så klart så vi klädde på oss och gick ut i skogen, jag & Blådårarna ... Efter att ha gått i ca en halvtimme sprang hundarna nerför en backe, längs stigen men när stigen svängde fortsatte de ett par meter rakt fram & där stod en hjort ... hjorten gjorde inte som hjortar oftast gör (sprang) utan den studsade rundor lite och skällde & när jag kallade på vovvarna kom de galopperande uppför backen till mig med hjorten efter sig ... Den verkade inte arg lr så utan mer som om den hängde på vovvarna ... dock fick jag lite kalla fötter när den var en 3-4 meter ifrån mig & viftade lite med armarna & tjoade till och då ändrade den kurs & sprang iväg ... herregud vilka tokiga djur vi råkar ut för ibland ... "L" ... De enda vi träffade på under vår tvåtimmarspromenad var Miss Kissekatt, Herr Hare & denna Fröken Hjort ... gött att ha skogen nästan helt för sig själv en tidig söndagsmorgon.


Efter att ha landat hemma & ätit god frukost samt fixat lite begav vi oss ut i spårskogen en sväng ... idag blev det bara upp till Hermanssons = "himmavid" men det går ju lika bra att spåra där som nån annanstans så klart. Trevligt sällskap fick vi oxå av Eva & hennes vovve Molly ... Vi började med att lägga ut spåren innan vi satte oss & snackade och fikade lite i väntan på att spåren skulle ligga till sig.


Pi fick ta sitt spår först & idag valde jag att prova göra ett upptag igen efter att ha tränat direktupptag några gånger. Spåret gick åt höger & jag släppte på henne cirka 7-8 meter ifrån. Hon gick ut fint, analyserade spåret när hon stötte på det & gick sen åt rätt håll ... ett klockrent upptag med andra ord ... yes!!! Även resten av det 700 meter långa spåret gick fint & hon hittade alla apporter. Nu blir det till att träna varvat med direktupptag och uppletande av spår så får vi se vart det landar.


Danni fick ett spår på cirka 300 meter med två pinnar samt slut & han spårade ömsom vin ömsom vatten & missade bland annat nån vinkel men vad gör väl det när man tar alla pinnarna samt är superglad hela tiden? "L"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards