annaayaeos

Alla inlägg den 19 juli 2017

Av Anna-Karin Malm - 19 juli 2017 19:06

Idag bar det av till Örkelljunga för lite träning tillsammans med kompisen Maria & hennes båda colliebollar ... Detta eftersom jag skulle inom jobb & fixa lite där och ville då slå två flugor i en smäll ... Vi valde att idag köra igenom vovsegullen en & en & titta på varandra samt kommendera det vi ville ha kommendering på ...


Pi fick börja av mina två & jag valde att köra igenom högreklassen med kommendering ... Pi var såååå pepp att hon hade svårt att hålla positionen i fotgåendet ... vilket kändes underbart härligt i mitt mattehjärta.  Inkallning med ställande gick så där ... lr ja det gick åt pipsvängen iaf första försöket "L" Hon kom i sån fart att jag valde att slänga bollen samtidigt som jag tjoade stanna eeeeh Ja ja vi körde en gång till & då gick det bättre ... När det väl sitter tror jag att det kommer bli kanon men det är bara att inse att det inte gör det än ... Sen var det framåtsändande med ben som grupp & det gjorde hon hyfsat bra men hon tänker rätt mycket just nu vilket resulterar i lite stopp i saktagåendet mellan varven. Krypet gick iaf kanon ... ingen tjuvstart & väldigt lågt & lugnt så det är jag verkligen nöjd med. Sen var det skallet & här skällde hon jättebra, flyttade pyttelite på sig & lyfte på framtassarna & så fick jag säga tyst två gånger men hon tystnade iaf "L". Sen körde vi hoppet & här tjuvade hon på tillbakahoppet flera gånger ... men glad var hon iaf ... till sist belönade jag med bollen när hon satt på andra sidan. Så avslutade vi med tungapporten & det var väldans bra faktiskt ... tempoväxling & lite omständig ingång men jag inbillar mig att det blir bättre bara matten kan få tummarna loss och köpa en 3-kilos så vi kan träna på den. Stegen fick hon oxå gå över ett par gånger vilket var bra då hon tyckte att den minsann var lite konstig & hoppade ner efter ett par pinnar två gånger.


Danni var minst lika pepp som Pi idag & var såååå lycklig över att få träna ännu en dag. I fotgåendet växlade han position flitigt men han gjorde fina stegförflyttningar & vändningar. Inkallning med ställande - godis bakom, långt stå annars helt ok. Läggande under marsch - ok, ställande under marsch - några steg men fin stadga när jag gick runt honom & sättande under marsh - la sig ett par gånger först ... herregud man kan väl inte ha koll på alla kommandon matten ger tycktes han tänka. Fjärrdirigeringen var helt okej med rätt skiften till rätt kommandon men lite framåtflytt i nåt stå. Hopp-sitt - ok, Kryp - ok. Framåtsändande - ok. Apportering - lite dåligt tempo in annars bra & metallapportering - detta gjorde han jättebra med finfin attityd ... hämtade den några meter ifrån mig & kom in & satte sig bredvid mig.


När vi kört igenom alla fyra hundarna gick vi till skogsdungen bakom planerna & stugan & vallade av en uppletanderuta. Pi fick köra först & fick idag två föremål som jag inte tagit i ett i vardera bakre hörn & ja hon hämtade dem idag oxå ... yes!!! Även Danni fick två föremål och som den kung han är fixade han det galant ... så klart "kaxig"  

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards