annaayaeos

Alla inlägg den 16 juli 2017

Av Anna-Karin Malm - 16 juli 2017 13:30

Idag fick Danni äntligen följa med & träna på riktigt igen ... Vi valde dock att vara lite snälla mot hans tassar fortfarande & begav oss upp till Hermanssons stuga & la spår till honom i boket ... Pi fick ett spår i granet ...


Vi tog en promenad medan spåren låg till sig & sen fick Danni börja ta sitt spår. Det var cirka 300 meter långt med 2 pinnar samt slut. Han jobbade på jättebra & viftade på svansen genom nästan hela spåret. Härligt att se honom så glad.   


Sen fick Pi ta sitt spår som var cirka 700 meter långt med fem pinnar samt slut. Även idag fick hon direktpåsläpp vilket hon gjorde kanon. För att förstärka viljan att följa vittringen åt rätt håll la jag en dosa med leverpastej efter cirka 50 meter. Vid första vinkeln hade hon lite brye med vittring från en hare som skuttade där när jag la ut spåret, men hon valde till sist att följa mitt spår utan att jag la mig i - gött. Alla pinnarna fick vi med oss & hon spårade finfint förutom där vid hardoften ... 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards