annaayaeos

Alla inlägg den 5 juli 2017

Av Anna-Karin Malm - 5 juli 2017 14:00

Efter gårdagens veterinärbesök med Danni angående hans tassar bestämdes det att han skulle in idag igen & sövas för biopsitagning samt diverse prover ... Sagt & gjort så var vi & lämnade honom klockan 8 i morse & som den man han är tog han det med ro & gav till och med veterinären en puss när hon lyssnade på hans hjärta ... Matten hans tar det desto hårdare & har vääääldigt svårt att fokusera på annat idag ... Även Pi är lite tagen äver att det bara är hon & jag faktiskt ...


Hur som haver så åkte vi upp till skogen för att lägga spår samt promenera efter att vi mellanlandat hemma för intag av frukost (vi kunde ju inte gärna slafsa i oss frukost när Danni inte fick nån). Medan spåret låg till sig gick vi en promenad & hittade även lite kantareller som vi plockade med oss.


Dagens spår var cirka 800 meter långt med upptag åt höger & innehöll sex pinnar samt slut. Spåret gick i vääääldigt vilttät terräng & skiftade mellan boke & grane ... Vi passerade genom ett grävlingsgrytsområde mot slutet av spåret. Även idag blev det först bakspår innan jag fick vänt henne men sen spårade hon på hur galant som helst trots all störning i form av viltdofter. Alla pinnarna fick hon med sig oxå ... gött ... Dock är jag något bekymrad över hennes bakspårande så nu har jag bestämt mig för att göra slag i saken & leta upp min spårbok för att kolla vad de som skrivit boken säger om hur man löser sånt ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards