annaayaeos

Direktlänk till inlägg 26 juni 2014

Lydnadsträning med skotträning & åskoväder ...

Av Anna-Karin Malm - 26 juni 2014 23:15

Dagen till ära åkte jag & Jane & tränade en sväng på Åstorps BK. Det började bra med solsken & lagom varmt hundtränarväder, men ganska snart började oroväckande mörka moln växa på sig ... Hur som haver så hann vi precis träna igenom alla vovvarna innan regnet började vräka ner ... I väntan på att det skulle lätta så vi skulle kunna träna lite skott innan vi for vidare ut till skogen för en promenad satte vi oss på altanen & åt glass ... mums!!!


Pi fick börja träna av mina tre & vi jobbade en del på att lägga hakan i handen med apporten & sökrullen & inte släppa förrän jag klickade ... detta är nämligen vårt projekt för tillfället & jag märker redan efter några dagars korta träningspass att det börjar bli hur bra som helst. Vi tränade även lite fritt följ, inkallning, ställanden & lägganden, hopp samt apportering innan hon fick hoppa in i bilen igen ...


Sen var det Eos tur att komma ut & träna & hennes projekt för veckan är att sätta sig rakt framför mig samt kunna gå rakt framför mig & sen sätta sig rakt när vi stannar ... detta behöver vi ju kunna när vi ska tävla rallylydnad den 5 juli ... hm. Hur som haver så går även den träningen framåt & vi har ju flera dagar kvar att träna det innan tävlingen. Vi tränade även inkallning med ställande, rutan, fjärrdirigering, kryp, framåtsändande & en vittringsapportering. Det kändes att hon tyckte det var riktigt roligt idag, kanske för att vi börjat lägga in lite annat i träningen nu när vi anmält till en rallytävling ...


Till sist fick Danni komma ut & träna & han är då inte svårmotiverad. Vi tränade fritt följ, inkallning, kryp, framåtsändande, rutan, apportering & metallapportering - som är veckans projekt för Dannis del ... Det går framåt även med det & han lyfte faktiskt apporten nån centimeter även idag ...


Efter regnet fick Danni en budföring med skott. Jane sköt när Danni var ungefär halvvägs mot henne & det var inge som helst bekymmer. Dock var han aningen tveksam till att lämna Jane, men det räckte att jag sträckte ut armarna så sprang han på i fin fart till mig. Även Pi fick lite skotträning idag ... Till henne hade jag planerat ett skott utan att förvarna henne & visst blev hon lite överraskad, men inte rädd ... Jag gav henne ett par godbitar efter skottet & sen började vi leka ... Medan vi lekte drog åskan igång så vi fick lite extra skotträning där ...


När vi sen var klara med träningen åkte vi upp till skogen så vovvarna fick busa en sväng innan vi for hemåt ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards