annaayaeos

Alla inlägg den 11 juni 2014

Av Anna-Karin Malm - 11 juni 2014 12:30

Jaha ... jag hade ju anmält mig till ännu en lydnadsklass 1 tävling om ifall att vi inte skulle klara Lp:et på första tävlingen ... Tankarna for i mig huruvida vi skulle stryka oss, starta i ettan som planerat fast vi redan hade Lp1 nu eller höra mig för om vi kunde få starta i tvåan istället ... Jag bestämde mig för att vi gott kunde starta en gång till i ettan då Danni inte är sån att han går ner sig på tävlingar & dessutom behöver få känna att han kan saker & ting ... Det kan jag säga att jag ångrar nu ... Danni gick förvisso jättebra & jag var hur nöjd som helst när jag gick av planen efter vårt program förutom med att jag, åter igen, klantade mig när det gällde att ta apporten från Danni & tappade den rakt på honom så han ställde sig upp ... Detta har jag ju gjort innan med & det gav inte så fasligt mycket nerdrag i sig ... Dock fick vi ju ett dk oxå då apporten hade världsrekord i tjock pinne & Danni tvekade att ta den först ... Meeeen annars kändes det kanon ... Vad jag inte visste då var att jag hade fått en präktig nolla både på nämnda apportering OCH på ställandet ... Som var det bästa ställandet vi gjort på tävling ... Domaren tyckte att jag avstannade i samband med kommandot ... Jaadå det gjorde jag, men inte mer än någon av de andra gångerna & det står inget i reglerna om att man ska få en nolla för det, men vem kan bevis hur mycket man stannat av osv ... inte värt att tjafsa över, men det känns lite konstigt att så fatalt ha missat att man utförde momentet så katastrofalt dåligt att det genererade i en nolla ... Med facit på hand kunde jag ju lika gärna ha startat i tvåan med eventuellt två nollor där (rutan & fjärren är inte klara) men det är lätt att vara efterklok ... "L" Hur som haver så har jag iaf världens bästa sheltiepåg här hemma så det så ... Nuffrorna kommer här ...

Platsliggning   10 (ua)

Tandvisning   10 (ua)

Linförighet   8,5 (Något långt fram)

Läggande   8 (sen reaktion)

Ïnkallande   9 (Avslut)

Ställande   0 (föraren avstannar)

Apportering   0 (Dk hunden slänger apport)

Hopp ö hinder   10 (ua)

Helhetsintryck   8 (Några kommunikationsmissar)


Sammanlagt fick vi ihop 146 poäng ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards