annaayaeos

Alla inlägg den 28 juni 2014

Av Anna-Karin Malm - 28 juni 2014 00:00

Idag hade vår spårgrupp marker så det blev till att spåra även idag ... Skoj skoj ... Dock var det rejält klibbigt & fuktigt i skogen idag med massvis med flygfän som var helt galna i oss ... till & med mig var de på & då är de desperata vill jag lova ...


Pi fick idag ett lite längre spår med mycket terrängskiften ... granskog, boke, blåbärsris, högt gräs & så lite boke & blåbärsris till ... Även idag var hon heltaggad & hon spårade på såååå bra & tog de fyra pinnarna jag lagt ut samt hittade leksaken jag lagt som slut.


Danni fick ett litet kort spår även idag & han spårade på finfint mellan varven, men vindade lite oxå ... dock hittade han pinnarna & kom runt spåret ... duktig kille!!!


Eos fick ett spår som Ingela hade lagt & hon hade ju fått vänta till allra sist så hon var heeeelt galen ... dessutom hade hon sträckt sig & haltade en liten aning på ena frambenet när jag tog ut henne från bilen ... Jag vet inte riktigt vad som hände, men hon var lite slarvig i upptaget, men tog iaf spåret åt rätt håll & kändes som om hon kom igång ordentligt med spåret ... vi missade första pinnen & sen helt plötsligt spårade vi ur ... Vi hittade sen varken pinnar eller snitslar & vimsade rundor en hel del fram tills vi kom mot slutet av spåret där hon helt plötsligt spårade kanon igen & hittade slutapporten ... mycket märkligt tycker jag ... Jag blir så himla nojig när hon inte spårar ordentligt & tror genast att hon fått erlichia igen såååå det blir till att bege sig ut i skogen & spåra i veckan igen så jag får kollat upp hur hon har det med näsan ... Iofs KAN det ha berott på att hon hade ont i benet, eller på att spåret legat väldigt länge ... men hon brukar ju klara en massa svårigheter ... Nåja tiden får utvisa hur det blir ...


Ikväll passade jag på att punktträna lite på veckans moment med vovvarna ... det gäller ju att försöka få till det de flesta dagarna om det ska ge resultat liksom ...


Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards