annaayaeos

Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Anna-Karin Malm - 9 juni 2014 19:30

En sån underbart skön kväll det var ikväll jag ville inte riktigt åka hem & lägga mig utan bara vara där ute & se vovvarna njuta av sommaren ...


Kvällens träning började med att jag fick lite hjälp av en tjej som Pi inte hälsat på nån gång med tandvisning, hantering & budföringsövningar. Denna tjejn var vääääldigt hjärtlig & ingående i sitt sätt när hon kollade tänder samt kramade om Pi ordentligt när hon kom till henne på budföringen. Pi såg förvisso en liten aning besvärad ut, men klarade det annars riktigt fint må jag säga ... Inte en enda nästipp försvann & Pi såg inte ens ut som att hon skulle vlija äta upp en näsa eller två ... Det går framåt med liten Pisalisa må jag säga. Vi tränade även på lite fritt följ - som idag kändes såååå bra, ställanden & lägganden, apportering, inkallning & saktatarget ... När vi inte tränade jobbade Pi febrilt för att sätta sig vid min sida för att få belöning ... gulleungen ... <3


Sen fick Eos komma ut en liten sväng. Hon fick även idag träna på fritt följ med insprängt högerhandling, sättanden framför & lite gamla heltomsvängar. Vi tränade även inkallning med ställande (& läggande), rutan, skall, metallapportering - där hon åter igen galopperade in med den ... Framåtsändande, kryp & fjärrdirigering. En pigg & glad tant men lite full i bus mellan varven må jag säga ... <3


Till sist fick Danni komma ut & träna lite ... Eftersom han ju ska tävla på onsdag kväll fick han dock inte så mycket träning ... Vi tränade fritt följ, framåtsändande, apportering, rutan, fjärrdirigering, ställande & läggande under marsch samt lite lite kryp. Även Danni var pigg & glad & alldeles underbar att träna med ikväll ... Häääärligt.


När vi tränat klart fick Pi komma ut igen för att vara med & mingla & lära sig uppföra sig osm folk vilket hon ju numera mestadels gör ... Hon satt med vid fikat & passade då på att lära sig själv början till långtradarpussar ... Hon vill & vill & vill träna & jobba nu & det är sååååå härligt ... Jag bara älskar såna hundar.


Kvällen avslutades med en liten promenad innan vi for hemåt ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards