annaayaeos

Alla inlägg den 24 juni 2014

Av Anna-Karin Malm - 24 juni 2014 13:00

Dagen blev alldeles perfekt med ett litet sökgäng, lagom varmt väder & dessutom uppehåll hela dagen ... Blådårarna var på topp & presterade så jag blev alldeles tårögd må jag säga ... underbaraste vovsegullen mina   


Då mina vovvar var med & vallade rutan fick de vänta till sist med att köra själva söket ...


Eos var först ut av mina & fick idag fyra figgar & två tomslag. Två av figgarna körde vi omvänt lockande på, en fick inte belöna & den sista fick mata in henne efter ett antal skall. Jag tänker ibland på att Eos börjar bli gammal, men av det visade hon då inget idag utan hon sprang nåt så vansinnigt i rutan & var sååååå glad & lycklig & markerade heeelt okej oxå för den delen ... gött!!!


Sen fick Danni köra & han fick börja med två tomslag (som blev tre då han sprang så vansinnigt snett mot ena hörnan) Sen fick han se en figge gå ut på ena sidan men jag skickade honom på andra hållet där han trodde att där inte fanns nån figge ... det fanns det däremot hehehe ... Såååå han sprang cirka 15-20 meter ut & ställde sig sen & skällde ut mig där en stund innan han kom in igen ... Jag skickade på nytt & då ställde han sig bara ett par meter framför mig & skällde ett par skall innan han bestämde sig för att den dära käringen inte skulle ge sig & han begav sig utåt i rutan ... & hittade figge ... "L" Sen fick han ta den figgen han sett gå ut samt ytterligare två figgar varav den ena var rätt krångligt gömd i en risbunke mitt i ett hål i ett stengärde ... Först kom han på fel sida om denna figge & fick ingen vind så jag skickade på andra sidan & tog den figgen där & när jag skickade på det hållet nästa gång så skickade jag lite längre fram i rutan & bingo så klapp han figgen ... "L" Även Danni var rejält taggad idag & tjuvstartade flera gånger, men vad gör väl det när man är världens bästa söksheltie ...


Till sist fick även Pi träna lite sök ... Vi körde idag med hittaövningar & hon fick sammanlagt fyra stycken figgar som låg gömda under kamonät ... Hon fixade detta lätt som en plätt så min plan är att börja köra lite skick med henne istället nu framöver ... Att låta henne köra varannan gång & Eos varannan gång då Eos nog blir mer tänd av det än att träna varje gång ...


Efter fikat la vi upp en uppletanderuta & tränade lite uppletande med vovsegullen. Pi fick tre prylar på djupet, Danni likaså & Eos fick fyra prylar varav en i vardera bakre hörn & två lite klurigt gömda i rutan ... Alla tre gjorde kanonfina jobb även här ... jippie!!!


Innan vi for hemåt gick jag & Jane en liten sväng med våra sex hundar & de sprang som om de hade eld i baken ... galenpannor!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards