annaayaeos

Alla inlägg den 2 juni 2014

Av Anna-Karin Malm - 2 juni 2014 19:00

Kvällens träning blev helt underbart mysig med finfint väder & duktiga vovvar ...  Vi startade med att äta gofika & prata lite skit samt berätta vad var & en ville ha hjälp med innan vi satte igång med själva träningen. Till en början blev vi fint störningstränade av en rallylydnadsgrupp, men de gav upp en stund före oss & sen lägrade sig lugnet på klubben.


Eos fick även idag träna lite på att gå på höger sida, sätta sig framför mig & gå runt mig a la gamla heltom för att kanske så småningom på ålderns höst kunna tävla lite rallylydnad. Vi tränade även på inkallning med ställande, framåtsändande, kryp, rutan, fjärrdirigering, tungapportering & lite annat smått och gott ...


Pi fick lite hanteringsträning samt budföringsövningar. Vi tränade även på fritt följ, saktatarget, ställande & läggande, inkallning & apportering. Pi var verkligen på hugget idag ... skoj, skoj.


Danni fick träna lite på fritt följ, rutan, fjärrdirigering, kryp, apportering, ställande & läggande samt inkallning idag. vi körde mest att allt skulle vara skoj då vi ju tävlade igår & det är inte svårt med denne grabben vill jag lova. Det känns som att det kvittar hur mycket man tränar & tragglar så tycker Danni ändå att det är skoj ... Underbar attityd den grabben har vill jag lova.


När vi tränat klart & kissat av hundarna satte sig Cristina & jag & pratade en massa skit medan mörkret föll i väntan på att dottern skulle ringa om att bli hämtad från skolresan. Klockan blev mycket, men tiden bara flög iväg ... märkligt vad snabbt den går när man har trevligt sällskap ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards