annaayaeos

Alla inlägg den 6 juni 2014

Av Anna-Karin Malm - 6 juni 2014 19:15

Då det ju var röd dag idag tänkte jag & Cristina att det hade varit skoj att samla ihop lite hundfolk & träna heeeela dagen ... Tror ni att vi lyckades? Näädå, inte en kotte mer än vi två dök upp ... Meeeen vi hade en trevlig träningsdag ändå & som vanligt fullkomligt flög tiden iväg ... Vi träffades vid halv elva & jag körde hemåt igen vid fem ... hm.


Vi började hur som haver med att träna lite lydnad på den tomma klubben ...


Pi fick börja av mina tre & hon var såååå underbart härlig idag ... hon går verkligen från klarhet till klarhet tycker jag. Vi provade att göra en liten kedja bestående av inkallning, läggande under gång, apportering & hopp & hon klarade den kedjan riktigt bra ... förvisso var hennes matte aningen mer förvirrad än det är lovligt, men vi fixade till det iaf ... Sen tränade vi på lite fritt följ, apporteringsövningar, ställanden & lägganden, långsamtaget & snabbtarget & så fick jag hjälp med tandvisning samt budföringsövningar.


Sen fick Eos komma ut & till henne satte Cristina ihop & kommenderade en liten kedja genom att dra av mina uppgiftskort ... Kedjan innehöll tandvisning, sitta vackert, rutan-ligg, konen & så tror jag att det var en grej till som jag har glömt ... Spännande värre ... Eos klarade det mesta finemang, men vi hade lite problem med sitta-fint-momentet då jag inte riktigt vet hur jag får henne att sitta vackert utan godis ... asg ... Vi tränade sen på lite tungapportering, hopp-sitt, inkallning med ställande, framåtsändande & kryp ... & så lite fritt följ med högerhandling & annat sånt krafs insprängt i fria följet ... skoj skoj ...


Danni fick även idag gå sist till hans stora förargelse. Han fick träna på fritt följ, framåtsändande, inkallning, apportering, ställande & läggande under marsch, fjärrdirigering & hopp. Idag ställde han sig på första läggandet under marsch ... det var ett tag sen han gjorde fel på de momenten, men så kan det ju vara mellan varven kan jag tänka mig.


Efter lydnadsträning & gofika gick vi en promenad & vallade sen av en hyfsat krånglig uppletanderuta till vovvarna i regnet. Pi fick tre prylar på djupet, Eos fick fyra prylar varav en i vardera bakre hörn samt två lite klurigt gömda & Danni fick tre prylar utlagda & alla tre vovvarna jobbade på sååååå bra ... Gottis!!!

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards