annaayaeos

Alla inlägg den 10 juni 2014

Av Anna-Karin Malm - 10 juni 2014 19:58

Dagen lovade varmt väder så vi skyndade på med vår träning & var klara med såväl söket som två spår redan innan tolv ... sköööönt för det var cirka 27 grader i skuggan då ...


Pi fick vara med & valla rutan tillsammans med sin kompis Peggy & de sprang & busade en del ...


Eos fick köra först idag vilket är bra mellan varven då det ju bara är själva vallningsdofterna i rutan då. Hon fick fyra figgar med omvänt lockande & inga tomslag idag ... Det gäller ju att vara rädda om vovvarna i värmen ... Hon gick såååå bra & markerade finemang ... När jag försökte locka bort henne från en figge genom att sätta en öppen mjukosttub framför näsan på henne sa hon bra rrrrr & fortsatte sen skälla ... Härligt!!!


Sen fick Danni köra & även han fick fyra figgar & inga tomslag. Han gick oxå finemang & markerade bra. På sista figgen tog han tag  & drog i en lövruska som figgen lagt över sig för att komma närmare figgen ... "L"


Sen la jag ett spår till Pi som fick ligga till sig medan vi körde de sista vovvarna. Spåret la jag över ett spår som togs innan vi började med sökträningen & dessutom hade en orienterare sprungit där bara minuter innan jag la spåret. Jag fick sällskap i spåret & då gäller det ju att skärpa till sig ... "L" Pi jobbade som vanligt hur fint som helst. Oturligt nog var där gott om myror i spåret så hon var aningen skeptisk till att ta ett par av apporterna då det satt myror på dem, men sen jag rist bort myrorna tog hon dem. Jag fick beröm för hennes fina arbete vilket gjorde mig väldigt glad ...


När vi spårat klart åkte vi till den andra gruppen för att fika & ha genomgång & efter det gick jag & Jane en sväng med vovvarna i det varma vädret innan vi for hemåt med ett stopp vid kiosken i Kågeröd för mjukglassinköp på vägen ... 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards