annaayaeos

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Promenad & uppletande ...

Av Anna-Karin Malm - 23 mars 2013 14:49

Såååå ja ... första dagen på min påskledighet & solen skiner från en klarblå himmel ... HADE bara inte snön legat kvar & HADE det bara varit cirka 10 grader varmare ute hade jag varit väldans glad ... För då hade jag tävlat spår imorgon ... Meeeeen nu är det inte så då jag fick ett mail här om kvällen med info om att tävlingen är inställd pga vädret ... Nåja vad är en bal på slottet? Helt ärligt vet jag inte om jag blev mest besviken eller mest glad ... Besviken över att mina planer på årets första tävling grusades, men en aning lättad då jag tycker det är liiiite i kallaste laget att begära att en hund ska spåra, ligga plats & krypa när det är ner mot 10 minusgrader på morgonkvisten ... Såååå det är bara att bita ihop & planera inför nästa tävling tänker jag ...


Hur som haver så tog Jane & jag oss en långpromenad som avslutades med ett uppletande i det vackra vädret ... Jane började med sina vovvar & sen tog fick Eos & Danni, i nämnd ordning, köra ... Till båda hade jag beställt fyra föremål på bakre baslinjen eftersom jag idag ville träna djupa slag. Eos var riktigt duktig ... förvisso något omtag på väg in, men annars som sagt ett superbt arbete ... Vi fick till och med en finfin störning i form av möte med hund på stigen när Eos kom i full fart mot mig & ett par med en hund just passerat mig ... Eos ägnade inte hunden en blick utan hade full fokus på mig. Danni gjorde ett finfint arbete även han & hittade alla fyra prylarna samt hade riktigt fina avlämnanden. En aning sneda sitt, men han kommer ju in & sätter sig med prylarna numera & det får vi vara glada över tycker jag ...

 
 
Sara

Sara

23 mars 2013 19:20

Åh vilken fin blogg du har ♥

Kika gärna in på min blogg så blir jag suuper glad ! :)

Kram!

http://www.hundtokigast.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards