annaayaeos

Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Anna-Karin Malm - 25 mars 2013 22:01

Kvällens lydnadsträning förlades lite tidigare än normalt eftersom jag ju har påsklov ... & snacka om skönt det var att komma till klubben & träna medan det var ljust trots att det var måndagskväll ... Vi hann med promenad, genomgång av vad vi ville träna, budföring samt skotträning i god tid innan mörkret föll ... En del träning efter mörkrets inbrott blev det dock oxå ...


Vi började med budföringsträning & idag provade jag att göra en "riktig" budföring med Danni efter att ha tränat med nära byt-plats-övningar ett tag ... Det funkade kanon - gött!!! Nu vet jag hur jag ska underhålla det momentet med honom ... varva mellan långa budföringar & korta byt-plats-övningar. Även Eos fick sig en budföring idag trots att hon ju kommit förbi det momentet i tävlingssammanhang ... Hon tycker ju att det är såååå roligt & roligt vill jag ju att hon ska få ha min lilla blådåre ...


Efter budföringarna körde vi sen lite skotträning ... Först en platsliggning där jag sköt ett skott framför Eos & sen tog jag ut Danni ... Jane sköt ett skott & jag skickade Danni mot henne på marschkommando direkt efter skottet. Han drog direkt mot henne i full fart utan någon som helst tvekan & fick godis direkt när han kom fram ...


Sen fick Danni träna lite ... Vi körde fritt följ med flera språngmarschstarter för att så småningom få honom att inte flyta ut så mycket i sidled under språngmarschen, inkallning, ställande & läggande under marsch, apportering både enligt ettan & appellen, hopp, framförgående & kryp ... Dessutom fick jag hjälp med lite kommendering på linförigheten då Danni har lätt att bli ofokuserad när vi blir kommenderade.


Sen fick Eos komma ut & träna ... Med henne körde jag fritt följ ... som gick såååå bra idag, inkallning med ställande, stå, sitt & ligg under marsch, skall, tungapportering, hopp, kryp ... idag var hon väldigt slarvig när vi körde lite längre sträckor & reste sig upp vid ett par tillfällen så jag gjorde krypövningar en gång till mot slutet & då med en öppen mjukosttub i handen ... gissa om hon kröp finfint då ... oh yes!!! Vi tränade även framåtsändande ... surprise, surprise ... & även idag utan targetar ... Idag gick hon hyfsat bra åt båda hållen, men valde att trava hela sträckan några av sträckorna. Jag jobbade en del med snabba inkallningar med vift med leksak & kamp som belöning vilket resulterade i att hon på en av sträckorna tyckte att det var dags att bli inkallad & tvärvände i full fart mot mig ... "L" Annars är jag väldigt nöjd med dagens framåtsändandeträning må jag säga ... Lite slalomträning & några hopphinder fick hon ta oxå när vi satt in gubbarna till framåtsändandet i förrådet ...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards